Żabka rozwija nowoczesną logistykę i kupuje Volkswageny e-Craftery

Żabka rozwija nowoczesną logistykę i kupuje Volkswageny e-Craftery

Żabka – lider sieci convenience w Polsce, kontynuuje współpracę z Volkswagen Samochody Dostawcze i kupuje dwa, w pełni elektryczne samochody dostawcze Volkswagen e‑Crafter. Auta będą nadal testowane przez sieć w Warszawie i Poznaniu, w ramach codziennych dostaw do sklepów w centrach miast w lokalizacjach o najwyższym ruchu pieszych takich jak dworce, czy przejścia podziemne. Żabka rozwija nowoczesną, bezemisyjną logistykę miejską, by dostawy do sklepów były komfortowe dla mieszkańców aglomeracji miejskich.

„Zapewnienie odpowiedniego łańcucha dostaw takiej sieci jak nasza, z ponad 6000 punktami sprzedaży, to ogromne wyzwanie, wymagające właściwego podejścia do planowania i obsługi konkretnej placówki oraz stosowania jak najbardziej efektywnych rozwiązań, także w logistyce transportu” – podkreśla Adam Manikowski wiceprezes firmy Żabka Polska. Dostawy do sklepów, sieć realizuje 6 dni w tygodniu. Ponadto w lokalizacjach w centrach miast często brakuje parkingów w okolicy sklepów, które często charakteryzują się małą powierzchnią sprzedaży i zaplecza.

„Logistyka to krwiobieg naszej organizacji, dzięki któremu jesteśmy w stanie codziennie dostarczać naszym klientom w aglomeracjach miejskich ich ulubione, świeże produkty, takie jak kanapki czy dania gotowe. Inwestujemy w elektryczne auta, by zapewnić jak najwyższą jakość i dostępność produktów, ale jednocześnie mamy na uwadze dbałość o środowisko naturalne oraz poprawę jakości życia mieszkańców” – dodaje Adam Manikowski. Żabka inwestuje i rozwija innowacyjne rozwiązania w obszarze logistyki i jako pierwsza sieć handlowa na polskim rynku zdecydowała się na testy niskoemisyjnego e-Craftera od Volkswagen Samochody Dostawcze. Auto wykorzystywane było przez kilka tygodni roku 2019, do dostaw realizowanych do sklepów w centrum Poznania. Pojazd zrealizował dostawy, pokonując ponad 400 km w ruchu miejskim, pozwalając zaoszczędzić blisko 40 l. paliwa, które trzeba by zużyć przy aucie spalinowym.

Volkswagen e‑Crafter jest pierwszym w pełni elektrycznym samochodem marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Jego wejście na rynek w roku ubiegłym, wyznaczyło początek ofensywy marki w dziedzinie bezemisyjnych samochodów dostawczych. Specjaliści marki Volkswagen Samochody Dostawcze wraz z ekspertami sieci Żabka, od podstaw zaprojektowali wyposażenie pojazdów, tak by odpowiadało ono potrzebom biznesowym klienta.

„Specjalnie dla potrzeb zamawiającego – sieci sklepów spożywczych Żabka - odpowiednio zmodyfikowaliśmy e-Craftera, tak by przystosować go do bezemisyjnego, neutralnego dla środowiska przewozu świeżych produktów spożywczych z magazynów, wprost do sklepów w centrach miast. Taki rodzaj transportu znacząco poprawia komfort mieszkańców – nie emituje spalin, jest cichy i przyjazny środowisku” – mówi Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Samochód został wyposażony w zabudowę izotermiczną. Izolację wykonano z poliuretanu, w technologii termoformowalnych płyt ABS. Zastosowane technologie mają znaczący wpływ na masę zabudowy, co bezpośrednio przekłada się na optymalizację zasięgu samochodu. Do chłodzenia przestrzeni ładunkowej zastosowano najnowocześniejszy agregat chłodniczy Carrier Pulsor 400, pozwalający na schłodzenie przestrzeni do temperatur w przedziale od 0 do 12°C (w klasie FNA). Kubatura takiego samochodu to ok. 9 m3. Innowacją techniczną jest unikatowe rozwiązanie zasilania agregatu chłodniczego niezależne od baterii samochodu, realizowane poprzez osobny układ elektryczny.

„Dodatkowy układ nie ingeruje w układ elektryczny pojazdu bazowego i daje możliwość pracy, zasilania agregatu na postoju po podpięciu do zewnętrznego źródła prądu bez obciążenia akumulatorów. To szczególnie ważna zaleta przy codziennej pracy w centrum miast, podczas której samochód musi się często zatrzymywać na wyładunki. Oznacza to stałą wydajność chłodniczą” – wyjaśnia Piotr Łakomy z VWSD.

Tak przygotowany pojazd to bez wątpienia innowacja w łańcuchu dostaw towarów wymagających przechowywania w niskich temperaturach, a co nie mniej ważne, pozwala on również uzyskać niższe koszty eksploatacji oraz neutralność środowiskową. To pierwsze dwa tego typu auta w Polsce, a także jedne z pierwszych w tej części Europy.

Użytkowanie Volkswagena e-Craftera w centrum dużego miasta wiąże się z możliwością korzystania przez sieć Żabka ze wszystkich udogodnień tworzonych dla samochodów elektrycznych przez lokalne samorządy. Można nimi np. swobodnie przemieszczać się buspasami, korzystać z miejskiej infrastruktury ładowania i darmowych miejsc parkingowych, dotrzeć do lokalizacji, gdzie tradycyjne auta wjechać nie mogą. Zastosowana forma zabudowy pojazdu wymusza także zmianę podejścia do sposobu pakowania zamówień w magazynach centralnych, wykorzystując dedykowane poręczne pojemniki, dzięki czemu możliwe są szybkie i wygodne dostawy. Zamówione grupy produktów trafiają dzięki temu dokładnie pod wskazane miejsce w sklepie, pozwalając skrócić czas umieszczenia ich na półkach sklepowych i zmniejszając ryzyko uszkodzenia oraz przerwania ciągu chłodniczego.

Może zainteresują Cię również:

Samochody dostawcze na minuty

Poczta Polska testuje e-Craftera

Żabka Polska testuje e-Craftera

Volkswagen Poznań, Miasto Poznań oraz Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu nawiązują strategiczną współpracę

Uruchamiamy program „Future Logistics Challenge”

Projekt „Misja Zerowa Emisja” – e‑Crafter w logistyce miejskiej

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %), chyba, że zaznaczono inaczej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html 
*5 letnim pakietem przeglądów serwisowych w standardzie objęte są tylko samochody z ceną z roku produkcji 2024, wyprodukowane w 2024 roku, limit przebiegu 50 000 km z możliwością rozszerzenia pakietu za dodatkową opłatą. Możliwe rozszerzenia limitu do 100 000 km za dopłatą 5000 zł netto (6150 zł brutto); 150 000 km za dopłatą 9000 zł netto (11 070 zł brutto); 200 000 km za dopłatą 13 000 zł netto (15 990 zł brutto); 250 000 km za dopłatą 19 000 zł netto (23 370 zł brutto). Podane ceny obowiązują dla wszystkich modeli marki Volkswagen Samochody Dostawcze, z wyłączeniem modelu ID. Buzz. Oferta dla modelu ID. Buzz to 3 letni pakiet przeglądów z limitem 90 000 km w standardzie. Możliwe rozszerzenie pakietu do 5 lat z limitem 150 000 km za dopłatą 1500 zł netto (1845 zł brutto).