e-Crafter oklejony w logo Poczty Polskiej
e-Crafter

Elektryczny Volkswagen e‑Crafter testowany przez pracowników Poczty Polskiej

e-Crafter

Elektryczny Volkswagen e‑Crafter testowany przez pracowników Poczty Polskiej

15 lutego 2019

W związku z decyzją o włączeniu do floty samochodów Poczty Polskiej aut elektrycznych o ładowności powyżej 800 kg, Volkswagen Samochody Dostawcze przekazał największemu polskiemu dostawcy przesyłek kurierskich elektrycznego e-Craftera. Przez 3 miesiące kierowcy Poczty Polskiej będą testować samochód w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim.

e-crafter oklejony w logo Poczty Polskiej - zdjęcie od boku

e‑Crafter, wyposażony w silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), jest pierwszym samochodem z gamy pojazdów elektrycznych marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Debiut Craftera z napędem elektrycznym to jedynie początek ofensywy w dziedzinie bezemisyjnych samochodów użytkowych. Od teraz Volkswagen Samochody Dostawcze będzie uzupełniał ofertę o kolejne modele elektryczne.

Zasięg e-Craftera wynosi 173 km (mierzone wg normy NEDC), co odpowiada rzeczywistym codziennym potrzebom firm, które działają w miastach. e‑Crafter został stworzony z myślą właśnie o takich firmach jak Poczta Polska, które zajmują się dostarczaniem towaru do końcowego odbiorcy. Zdecydowana większość samochodów w tego typu firmach przejeżdża od 70 do 100 km dziennie.

e‑Crafter został stworzony z myślą o logistyce miejskiej i dostawach do końcowego odbiorcy, tzw. dostawy ostatniej mili, które realizowane są przez firmy kurierskie i logistyczne. Elementy elektrycznego układu napędowego są w nim optymalnie rozmieszczone pod podłogą w przestrzeni ładunkowej, dzięki czemu wynosi ona 10,7m3” – mówi Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze. e‑Crafter ma najnowocześniejsze systemy służące bezpieczeństwu oraz komfortowi, które z pewnością docenią pracownicy Poczty Polskiej podczas testów. Seryjnie w wyposażeniu znajduje się, między innymi, Park Pilot wspomagający parkowanie i zawierający funkcję monitorowania boków nadwozia. Dzięki 16 czujnikom dźwiękowym rozmieszczonym w różnych miejscach karoserii znacznie zmniejsza się ryzyko uszkodzenia nadwozia lub innych aut podczas manewrowania. Do seryjnego wyposażenia należą również wielofunkcyjna kamera (z przodu) oraz kamera z tyłu. Ponadto, jako pierwszy samochód użytkowy w swojej klasie, Crafter jest seryjnie wyposażony w system automatycznego hamowania po kolizji, oraz elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy idealnie sprawdzający się podczas manewrowania w wąskich uliczkach.” – dodaje dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

e‑Crafter ma najnowocześniejsze systemy służące bezpieczeństwu oraz komfortowi, które z pewnością docenią pracownicy Poczty Polskiej podczas testów.
Piotr Łakomy   
Dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze  
e-crafter oklejony w logo Poczty Polskiej stoi na parkingu- zdjęcie od przodu
e-crafter oklejony w logo Poczty Polskiej stoi na parkingu- zdjęcie od tyłu

W przedniej części e-Craftera znajduje się elektryczny silnik synchroniczny typu EEM85. Jego maksymalna moc wynosi 100 kW, a maksymalny moment obrotowy – 290 Nm. Silnik elektryczny praktycznie już w chwili rozpoczęcia pracy wytwarza maksymalny moment obrotowy. Dzięki temu e‑Crafter jest samochodem jednocześnie dynamicznym i bardzo oszczędnym – zużycie energii elektrycznej przez auto obciążone jednotonowym ładunkiem wynosi (w cyklu mieszanym, mierzonym wg. normy NEDC) 21,5 kW/100 km. Moment obrotowy jest przenoszony na koła przedniej osi za pomocą jednostopniowej przekładni (EQ 290) skonstruowanej na potrzeby samochodów użytkowych. Silnik, przekładnia oraz mechanizm różnicowy tworzą jeden nieduży moduł.

Na stacji ładowania prądem stałym o mocy 40 kW, wyposażonej w złącze CCS, akumulator e-Craftera (o pojemności energetycznej wynoszącej 35,8 kWh) można zasilić energią elektryczną do 80 procent jego pojemności w ciągu zaledwie 45 minut. CCS to skrót od podlegającego światowej standaryzacji Combined Charging System – systemu zasilania prądem stałym, w który e‑Crafter jest wyposażony seryjnie.

Może zainteresują Cię również:

Żabka Polska testuje e-Craftera

Konferencja prasowa podczs targów Motor Show 2019

Uruchamiamy program „Future Logistics Challenge”

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/warto-wiedziec/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %), chyba, że zaznaczono inaczej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html