Oświadczenie Koncernu VWAG

Volkswagen AG wydał następujące oświadczenie w sprawie bieżących doniesień medialnych dotyczących działalności Europejskiej Grupy Badawczej ds. Środowiska i Zdrowia w Sektorze Transportu (EUGT eV, Europäische Forschungsvereinungung für Umwelt und Gesundheit im Transportsektor) oraz na temat testów przeprowadzonych przez RWTH Aachen:

Instytut Medycyny Środowiskowej i Pracy (Institut für Arbeits- und Sozialmedizin) działający przy Szpitalu Uniwersyteckim RWTH w Aachen prowadził badania na temat NO2 (dwutlenku azotu) w 2013 i 2014 roku. Badania te były sponsorowane przez Europejską Grupę Badawczą ds. Środowiska i Zdrowie w Sektorze Transportu (EUGT eV, Europäische Forschungsvereinigung für Umwelt und Gesundheit im Transportsektor). Zostały one zrealizowane na bazie propozycji programu badań  naukowych złożonej przez naukowców w 2012 r., która została zweryfikowana i zatwierdzona przez Komisję Etyczną Szpitala Uniwersyteckiego RWTH Aachen. Powodem badania była dyskusja na temat akceptowalnych progów dwutlenku azotu w miejscu pracy. Osoby badane były narażone na stężenia znacznie poniżej poziomów, które mogą wystąpić w wielu miejscach pracy w Niemczech. Pragniemy również zauważyć, że nie ma związku między działalnością badawczą a emisją silników spalinowych. Badania nie zostały również zlecone przez EUGT.

Europejska grupa badawcza ds. Środowiska i Zdrowia w Sektorze Transportu (EUGT eV, Europäische Forschungsvereinungung für Umwelt und Gesundheit im Transportsektor) została założona jako niezależny instytut badawczy przez firmy BMW, Daimler, Volkswagen i Boscha w 2007 roku. Wszyscy członkowie założyciele stowarzyszenia działali jako równoprawni partnerzy.

Na początku 2016 roku Volkswagen postawił fundamentalne pytanie, czy istnienie instytucji takiej jak EUGT nadal ma sens. Zastrzeżenia te opierały się na wątpliwościach dotyczących przedmiotowości badań, a także na aspektach gospodarczych i ludzkich. EUGT zostało rozwiązane z przyczyn organizacyjnych 30 czerwca 2017 r.

Tematy badań zlecone i sfinansowane przez EUGT były bardzo różnorodne i szeroko zakrojone. Niezależna rada doradcza złożona z naukowców z prestiżowych uczelni wybrała projekty i zapewniła wsparcie. Informacje o firmach uczestniczących w EUGT oraz o przeprowadzonych badaniach były zawsze dostępne na stronie głównej EUGT oraz w dokumentach dostępnych publicznie.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/warto-wiedziec/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %), chyba, że zaznaczono inaczej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html