Volkswagen
Samochody Dostawcze
O marce Volkswagen Samochody Dostawcze
Transportujemy sukces naszych klientów. Jako samodzielna marka funkcjonująca w ramach Grupy Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze (VWSD) jest globalnie odpowiedzialny za rozwój, budowę i sprzedaż lekkich pojazdów dostawczych, produkując samochody linii Transporter, Caddy, Crafter i Amarok. Prowadząc ciągłe konsultacje ze swoimi klientami, Volkswagen Samochody Dostawcze opracowuje koncepcje pojazdów oraz rozwiązania telematyczne i logistyczne, pozwalające oszczędzać zasoby na najwyższym możliwym poziomie efektywności. W roku 2018 marka sprzedała około 500 000 lekkich pojazdów dostawczych, wyprodukowanych w zakładach w Hanowerze (D), Poznaniu (PL), Wrześni (PL) i Pacheco (ARG). VWSD zatrudnia ponad 24 000 osób na całym świecie.
Poznaj markę Volkswagen Samochody Dostawcze i zobacz, ile zyskujesz, wybierając takiego partnera do codziennych zadań w pracy lub w domu.
Historia
1947: Szkic
Pracownicy Volkswagena zbudowali własnoręcznie dziwny pojazd, by ułatwić sobie transport ciężkich płyt. Zainspirowany tym pojazdem holenderski importer Ben Pon naszkicował samochód, jakiego świat do tej pory nie widział – kierownica z przodu, silnik z tyłu, a nadwozie w kształcie pudełka.
1949: Prototyp
Trochę okrągły prototyp, którego premiera odbyła się za zamkniętymi drzwiami w listopadzie 1949 roku, od razu został ochrzczony mianem „Bulli”.
1951: Samba-Bus
Premiera Samba-Busa, skonstruowanego z myślą o przewożeniu osób. Lakierowanie w dwóch kolorach, zwijany dach, elementy z chromu i 21 okien wyznaczyły nowe standardy w transporcie osobowym.
1952: Transporter T1 ze skrzynią ładunkową
Odpowiadając na duże zapotrzebowanie na rynku, zaprojektowano nowe wersje Transportera T1 ze skrzynią ładunkową. Do dziś jest idealnym autem przystosowanym dla branży budowlanej i firm rzemieślniczych.
1956: Transporter T1
W nowych zakładach w Hanowerze, zjechały z taśmy pierwsze transportery, rozpoczeła sie produkcja seryjna. Z biegiem lat T1 zmieniał się, przystosowując do rosnących wymagań klientów aż do momentu, kiedy został zastąpiony przez T2.
1967: Transporter T2
Na rynku zadebiutował następca naznaczonego sukcesem Transportera T1. Zdecydowanie ładniejszy i o wiele bezpieczniejszy od poprzednika.
1975: LT
Zaprezentowano nowy, większy od Transportera samochód dostawczy Volkswagen - LT. Duża liczba wersji i wariantów, sprawiła, że pod względem funkcjonalności był on prawie tak uniwersalny jak Transporter. Szybko zdobył około 40% udział w rynku.