Przedsiębiorcy przed samochodami dostawczymi Volkswagen

Volkswagen Samochody Dostawcze

O marce Volkswagen Samochody Dostawcze

Transportujemy sukces naszych klientów. Jako samodzielna marka funkcjonująca w ramach Grupy Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze (VWSD) jest globalnie odpowiedzialny za rozwój, budowę i sprzedaż lekkich pojazdów dostawczych, produkując samochody linii Transporter, Caddy, Crafter i Amarok. Prowadząc ciągłe konsultacje ze swoimi klientami, Volkswagen Samochody Dostawcze opracowuje koncepcje pojazdów oraz rozwiązania telematyczne i logistyczne, pozwalające oszczędzać zasoby na najwyższym możliwym poziomie efektywności. W roku 2018 marka sprzedała około 500 000 lekkich pojazdów dostawczych, wyprodukowanych w zakładach w Hanowerze (D), Poznaniu (PL), Wrześni (PL) i Pacheco (ARG). VWSD zatrudnia ponad 24 000 osób na całym świecie.

Poznaj markę Volkswagen Samochody Dostawcze i zobacz, ile zyskujesz, wybierając takiego partnera do codziennych zadań w pracy lub w domu.

Historia

Szkic z 1947.

1947: Szkic

Pracownicy Volkswagena zbudowali własnoręcznie dziwny pojazd, by ułatwić sobie transport ciężkich płyt. Zainspirowany tym pojazdem holenderski importer Ben Pon naszkicował samochód, jakiego świat do tej pory nie widział – kierownica z przodu, silnik z tyłu, a nadwozie w kształcie pudełka.

Prototyp Volkswagen Bulli (1949).

1949: Prototyp

Trochę okrągły prototyp, którego premiera odbyła się za zamkniętymi drzwiami w listopadzie 1949 roku, od razu został ochrzczony mianem „Bulli”.

Volkswagen Samba-Bus (1951).

1951: Samba-Bus

Premiera Samba-Busa, skonstruowanego z myślą o przewożeniu osób. Lakierowanie w dwóch kolorach, zwijany dach, elementy z chromu i 21 okien wyznaczyły nowe standardy w transporcie osobowym.

Volkswagen Transporter T1 ze skrzynią ładunkową (1952).

1952: Transporter T1 ze skrzynią ładunkową

Odpowiadając na duże zapotrzebowanie na rynku, zaprojektowano nowe wersje Transportera T1 ze skrzynią ładunkową. Do dziś jest idealnym autem przystosowanym dla branży budowlanej i firm rzemieślniczych.

Volkswagen T1 Transporter (1956).

1956: Transporter T1

W nowych zakładach w Hanowerze, zjechały z taśmy pierwsze transportery, rozpoczeła sie produkcja seryjna. Z biegiem lat T1 zmieniał się, przystosowując do rosnących wymagań klientów aż do momentu, kiedy został zastąpiony przez T2.

Volkswagen T2 Transporter (1967).

1967: Transporter T2

Na rynku zadebiutował następca naznaczonego sukcesem Transportera T1. Zdecydowanie ładniejszy i o wiele bezpieczniejszy od poprzednika.

Volkswagen LT (1975).

1975: LT

Zaprezentowano nowy, większy od Transportera samochód dostawczy Volkswagen - LT. Duża liczba wersji i wariantów, sprawiła, że pod względem funkcjonalności był on prawie tak uniwersalny jak Transporter. Szybko zdobył około 40% udział w rynku.

Transporter T3 (1979).

1979: Transporter T3

Na rynek trafił nowy Transporter. A generacja ta miała dużo do zaoferowania: szersze nadwozie mieściło w kabinie kierowcy trzy osoby; zwiększono też rozstaw osi i rozstaw kół. Nowe wnętrze było większe i miało lepszy system wentylacji.

Volkswagen Caravelle (1983).

1983: Caravelle

Pojawił się „Caravelle”. Był on nie tylko uniwersalnym samochodem o ogromnej liczbie wariantów nadwozia, ale też codziennym samochodem rodzinnym, przyjacielem podróży, mobilną przestrzenią życiową i wolnością na czterech kołach.

Volkswagen T4 Transporter (1990).

1990: Transporter T4

Rozpoczęła się produkcja czwartej generacji Transportera. Transporter został udoskonalony pod tak wieloma względami, iż określenie ich mianem rewolucji nie jest w jego przypadku przesadą.

Volkswagen Microbus (2001).

2001: Microbus

Zaprezentowano „concept car” o nazwie „Microbus”. Prototyp nawiązywał do tradycji „Ogórka” i wywołał spore zainteresowanie. Różnorodność opcji jest wynikiem filozofii produkcyjnej: produkt musi być dostosowany do klienta, nie odwrotnie.

Volkswagen T5 Transporter (2015).

2015: Transporter T5

Na całym świecie w ciągu 13 lat sprzedano prawie dwa miliony egzemplarzy modelu T5. Od chwili rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji Modelu T, przed 65 laty, nabywców znalazło 12 milionów aut tej serii. Nowy Transporter ma wszelkie predyspozycje, aby kontynuować sukces poprzedników.

Volkswagen Samochody Dostawcze w Polsce

Fabryki w Polsce

Fabryka Volkswagen w Poznaniu.

Volkswagen Poznań

Volkswagen Poznań to fabryka samochodów użytkowych i komponentów. Od ponad 15 lat w Poznaniu produkowany jest model Caddy i Transporter. Stąd samochody te trafiają na rynki całego świata. Volkswagen Poznań to obecnie największy pracodawca w Wielkopolsce i jeden z największych w kraju. Firma zatrudnia ponad 11 000 pracowników. W ubiegłym roku pracownicy spółki wyprodukowali blisko 240 000 samochodów oraz 4,5 mln odlewów. To rekordowe osiągnięcia w 25-letniej historii przedsiębiorstwa.

Wnętrze zakładu Volkswagen w Polkowicach.

Fabryka w Polkowicach

Spółka Volkswagen Motor Polska została utworzona w maju 1998 roku. Pracownicy zakładu dbają o stałe podnoszenie konkurencyjności swoich produktów. Silniki z Polkowic, wytwarzane wyłącznie na zamówienie i potrzeby koncernu Volkswagen, trafiają do nowoczesnych montowni pojazdów w Polsce do Volkswagen Poznań oraz na świecie, m. in. do Niemiec, Czech i Hiszpanii.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %), chyba, że zaznaczono inaczej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html 
*5 letnim pakietem przeglądów serwisowych w standardzie objęte są tylko samochody z ceną z roku produkcji 2024, wyprodukowane w 2024 roku, limit przebiegu 50 000 km z możliwością rozszerzenia pakietu za dodatkową opłatą. Możliwe rozszerzenia limitu do 100 000 km za dopłatą 5000 zł netto (6150 zł brutto); 150 000 km za dopłatą 9000 zł netto (11 070 zł brutto); 200 000 km za dopłatą 13 000 zł netto (15 990 zł brutto); 250 000 km za dopłatą 19 000 zł netto (23 370 zł brutto). Podane ceny obowiązują dla wszystkich modeli marki Volkswagen Samochody Dostawcze, z wyłączeniem modelu ID. Buzz. Oferta dla modelu ID. Buzz to 3 letni pakiet przeglądów z limitem 90 000 km w standardzie. Możliwe rozszerzenie pakietu do 5 lat z limitem 150 000 km za dopłatą 1500 zł netto (1845 zł brutto).
*Warunki rabatowe na modele elektryczne marki Volkswagen Samochody Dostawcze: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/oferta-dla-samochodow-elektrycznych.html