Transporter, Caddy i Crafter jadą ulicą, w tle wieżowce

Volkswagen Samochody Dostawcze i Hermes Europe uruchamiają program „Future Logistics Challenge

Volkswagen Samochody Dostawcze i Hermes Europe uruchamiają program „Future Logistics Challenge

16 lipca 2019

Volkswagen Samochody Dostawcze i Hermes Europe przy wsparciu akceleratora przedsiębiorczości betahausX uruchamiają program „Future Logistics Challenge”. Konkurs trwający cztery miesiące ma na celu znalezienie najlepszych pomysłów, które łączą dostawę paczek i sektor samochodowy. Europejskie start-upy mogą zgłaszać swoje rozwiązania w dwóch kategoriach „Delivery Driver Experience” i „Smart Delivery Vehicle” do 23 września 2019 r. Celem programu jest znalezienie nowatorskich rozwiązań, które usprawniłby pracę dostawców przesyłek.

Spotkanie w Berlinie

Sposobów na usprawnienie pracy dostawców przesyłek jest wiele, począwszy od analizowania danych za pomocą sieci multimodalne, przez wykorzystanie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, optymalizację komunikacji, lepsze zarządzanie cyfrowym przepływem informacji aż do interaktywnych aplikacji dla kierowców. Dziesięć start-upów, które zostaną wyłonione w drodze konkursu przetestuje swoje pomysły z ekspertami z Volkswagen Samochody Dostawcze i Hermes Europe podczas dwudniowego spotkania w Berlinie w dniach 21 i 22 października.

5 listopada finaliści konkursu zaprezentują swoje rozwiązanie ekspertom z betahausX w Berlinie. W skład jury wchodzą Kay Schiebur, członek zarządu Otto Group ds. Usług, Marco Schlüter, dyrektor Hermes Germany, Alexander Hitzinger, szef Centrum Jazdy Autonomicznej Volkswagena i członek zarząd ds. Rozwoju w Volkswagen Samochody Dostawcze oraz Heinz-Jürgen Löw, członek zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w Volkswagen Samochody Dostawcze, a także zewnętrzny ekspert ds. start-upów. Dwa najbardziej obiecujące start-upy otrzymają dofinansowanie w wysokości do 125.000 euro, co umożliwi im dalszy rozwój pomysłów wspólnie z ekspertami z Volkswagen Samochody Dostawcze i Hermes Europe.

Samochód dostawczy ma zasadnicze znaczenie w codziennej pracy kurierów i jest jednym z podstawowych narzędzi roboczych. Całe otoczenie dostaw ostatniej mili jest niezwykle ważne w logistyce firm kurierskich, a ich praca staje się coraz bardziej wymagająca nie tylko ze względu na fakt, że rośnie liczba przesyłek, ale również na to, że miasta są coraz bardziej zatłoczone, a znalezienie kurierów – coraz trudniejsze. Cyfrowe pomysły, które łączą ze sobą samochody, kurierów i logistykę w optymalny i nowy sposób mają ogromny potencjał, dzięki któremu praca kurierów może być jednocześnie łatwiejsza i bardziej wydajna”.
Susanne Brand    
Szefowa działu Innowacji w Hermes Europe    

 

Mobilność i logistyka należą obecnie do najbardziej dynamicznie rozwijających się i wymagających obszarów w wielu miastach. Dostawcy usług i branża motoryzacyjna są powiązani nie tylko z trwającą, intensywną transformacją w dziedzinie mobilności, ale także partnerską współpracą w zakresie rozwoju flot pojazdów kurierskich. Przy stale rosnącej liczbie przesyłek pojazdy kurierskie zyskują kluczową rolę. Artur Hasselbach, dyrektor ds. Rozwoju nowych przedsiębiorstw w Volkswagen Samochody Dostawcze wyjaśnia, że „Innowacyjni klienci nie tylko potrzebują innowacyjnych pojazdów, ale także innowacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności wraz z odpowiednimi koncepcjami jej wykorzystania i z nowymi partnerami. Aby spełnić nowe oczekiwania nabywców, zmieniamy się z producenta pojazdów w operatora platformy lub jej uczestnika. Dzięki temu możemy promować zarówno innowacje wewnętrzne, jak i zewnętrzne”.

W przyszłości kurier, korzystając z inteligentnych rozwiązań cyfrowych, będzie miał możliwość przekształcenia kolejności dostaw tak, aby były one jeszcze bardziej wydajne, a tym samym bardziej ekologiczne i opłacalne. Obok alternatywnych układów napędowych coraz ważniejsze staje się opracowanie nowych koncepcji pojazdów, które będą optymalnie dostosowane do potrzeb logistycznych.

W 2018 r. w ramach podobnego programu Volkswagen Samochody Dostawcze promował przyszłych przedsiębiorców: ponad 70 nowych firm z ponad dziesięciu krajów miało okazję wdrożyć swoje rozwiązania w zakresie mobilności, transportu lub łączności z wykorzystaniem lekkich samochodów dostawczych. Z tej grupy wyłoniono trzech zwycięzców, którzy przedstawili rozwiązanie problemu ładowania samochodów elektrycznych i rowerów e-cargo.

Każdemu z finalistów Volkswagen Samochody Dostawcze zapewnił finansowanie w wysokości do 50.000 euro, aby mógł przetestować swój produkt lub usługę wraz z potencjalnymi klientami w ramach wspólnych projektów.

Więcej informacji na temat „Future Logistics Challenge” oraz o tym jak przystąpić do programu znajduje się na stronie: www.betahausx.com/future-logistics-challenge.

Może zainteresują Cię również:

Genewskie ABC: Amarok, Bulli i Cargo e-Bike

Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje Multivana 6.1 

Poczta Polska testuje e-Craftera

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/warto-wiedziec/wltp.html 
    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %).
    Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze.
    Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
  • Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km.
    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html