Wydarzenia

Volkswagen Poznań, Miasto Poznań oraz Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu nawiązują strategiczną współpracę. 
Cel: zrównoważona logistyka miejska.

Wydarzenia

Volkswagen Poznań, Miasto Poznań oraz Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu nawiązują strategiczną współpracę. 
Cel: zrównoważona logistyka miejska.

22 października 2019

Volkswagen Poznań, Miasto Poznań oraz Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania podpisały dzisiaj list intencyjny, zgodnie z którym strony wyrażają chęć współpracy i wypracowania propozycji innowacyjnych rozwiązań z zakresu logistyki miejskiej dla miasta Poznania. Jens Ocksen, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań mówi: „Jak będzie wyglądał Poznań za 20 lat? Czym, w jaki sposób i dokąd transportowane będą towary w przyszłości? Na te pytania każda ze stron do tej pory szukała odpowiedzi samodzielnie. Od dzisiaj, dzięki nawiązanej współpracy biznesu, nauki i miasta, rozwiązań dla zrównoważonej mobilności szukać będziemy wspólnie. Jedno jest pewne: w przyszłości ma być ciszej, szybciej i bardziej ekologicznie.”

Uroczyste podpisanie listu intencyjnego towarzyszy obchodom 40-lecia partnerskiej współpracy miast Poznania i Hanoweru. Marcin Baszyński, Kierownik Działu Logistyki oraz koordynator inicjatywy strategicznej Logistyka Miejska w Volkswagen Poznań podkreśla: „Nieprzypadkowo to właśnie dzisiaj, w dniu obchodów 40-lecia partnerstwa naszych regionów, nadajemy naszej współpracy formalny charakter. To właśnie rozwiązania z zakresu logistyki miejskiej realizowane z sukcesem w Hanowerze wraz z zakładem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze, stały się impulsem do podjęcia podobnej inicjatywy w naszym regionie. Jednym z kluczowych wyzwań zrównoważonego transportu w miastach przyszłości jest zapewnienie rozwiązań tzw. ostatniej mili.”

Jacek Jaśkowiak, Prezydent Poznania: „Dobra organizacja ruchu towarowego w mieście to zadanie równie istotne, jak zapewnienie mobilności mieszkańców. Chcemy, by zarówno transport indywidualny jak i towarowy w Poznaniu był sprawny i generował jak najmniej hałasu, spalin oraz innych uciążliwości. A to wymaga podejmowania innowacyjnych działań, szczególnie w zakresie rozwoju elektromobilności. Cieszę się, że możemy to robić wspólnie z doświadczonymi partnerami oraz w oparciu o najlepsze praktyki takich miast jak Hanower, z którym łączy nas 40 lat owocnej współpracy.”

Dr hab. Arkadiusz Kawa, Dyrektor, Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytutu Logistyki i Magazynowania: „Miasta w sytuacji coraz większego zatłoczenia muszą zapewnić nie tylko mobilność mieszkańców, ale także dystrybucję towarów. Wzrost sprzedaży internetowej powoduje coraz większy przepływ ładunków. Każde zamówienie towaru oznacza dostawę do indywidualnego klienta. „Ostatnia mila” generuje nie tylko bardzo duże koszty (nawet 40% kosztów logistycznych), ale również wpływa negatywnie na środowisko naturalne i jakość życia mieszkańców. Potrzebne są więc rozwiązania infrastrukturalne i zastosowanie nowoczesnych technologii, które ograniczą te problemy. Wierzymy w to, że wspólnie z naszymi Partnerami – Miastem Poznań i Volkswagen Poznań, stworzymy lepsze warunki do funkcjonowania naszego miasta w przyszłości."

Volkswagen Poznań wraz z Volkswagen Group Polska od lat podejmuje działania i inwestuje w rozwój nowoczesnej mobilności. W tym roku testy elektrycznego modelu Volkswagen e‑Crafter przeprowadziła w Poznaniu sieć sklepów Żabka. Model ten produkowany jest w fabryce Volkswagen Poznań we Wrześni we współpracy z zakładem w Hanowerze.

Jednocześnie wszystkie zakłady Volkswagen Poznań, w których poza modelem Volkswagen Crafter powstają także modele Volkswagen Caddy oraz Volkswagen Transporter, zasilane są od 2018 roku w 100% energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Warunkiem rozwoju elektromobilności w Polsce jest zapewnienie niezbędnej infrastruktury miejskiej. Również na tym polu Grupa Volkswagen inwestuje w rozwój sieci do ładowania pojazdów elektrycznych. W Polsce, do końca przyszłego roku uruchomionych zostanie 400 publicznie dostępnych punktów ładowania przy salonach marek należących do Grupy Volkswagen. 70 z nich już jest dostępnych. Według „Licznika elektromobilności” uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, pod koniec sierpnia 2019 r. w Polsce funkcjonowało 888 ogólnodostępnych stacji ładowania, przekładających się na 1611 punktów. Inwestycja Grupy Volkswagen, będzie zatem stanowiła bardzo istotny wkład w rozbudowę publicznej infrastruktury.

Może zainteresują Cię również:

Samochody dostawcze na minuty

Uruchamiamy program „Future Logistics Challenge”

Pomyśl o elektromobilności

Poczta Polska testuje e-Craftera

Żabka Polska testuje e-Craftera

Projekt „Misja Zerowa Emisja” – e‑Crafter w logistyce miejskiej

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %), chyba, że zaznaczono inaczej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html