Projekt „Misja Zerowa Emisja” – e‑Crafter w logistyce miejskiej

Projekt „Misja Zerowa Emisja” – e‑Crafter w logistyce miejskiej

1 kwietnia 2019

W ramach programu pilotażowego „Misja Zerowa Emisja” Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) badało, czy transport w miastach może być przyjazny środowisku i efektywny ekonomicznie. Analizowano nie tylko emisję CO2, ale również całkowite koszty posiadania (TCO) dostawczego pojazdu elektrycznego. Przez 7 tygodnia firma NO LIMIT testowała w Warszawie e-Craftera i jego konwencjonalnego odpowiednika, realizując dostawy dla firmy IKEA i H&M.

Jednym z celów marki Volkswagen Samochody Dostawcze jest współtworzenie kierunków nowoczesnej logistyki miejskiej. Koncentrujemy się na przyszłych obszarach mobilności. Mając na uwadze kwestie środowiskowe i nowe potrzeby klientów uzupełniamy gamę modelową o kolejne pojazdy elektryczne. Pierwszym elektrycznym samochodem dostawczym w ofercie jest e‑Crafter, którego już można spotkać na drogach.
Patryk Grzeczka
Dyrektor marketingu Volkswagen Samochody Dostawcze

 

W Warszawie rocznie przewozi się ponad miliard ton różnego rodzaju ładunków. Kurierzy, dostawcy i przewoźnicy, w samym tylko Śródmieściu wykonują dziennie ponad 20 tysięcy operacji załadunku i rozładunku. Wpływa to na jakość powietrza w mieście, w którym ponad 60 proc. zanieczyszczeń powoduje transport drogowy.

Celem projektu  „Misja Zerowa Emisja” jest przeprowadzenie rzetelnej i miarodajnej  analizy porównawczej emisji CO2 oraz całkowitych kosztów posiadania  pojazdu elektrycznego w odniesieniu do pojazdu spalinowego. W tym celu,  na ulice Warszawy wyjechały dwa pojazdy: elektryczny e‑Crafter i jego  konwencjonalny odpowiednik, Crafter z silnikiem Diesla. 
Łukasz Witkowski
PSPA
Wyniki projektu  są dla nas bardzo pozytywne. Każdy z samochodów przejechał ponad 1700  km, realizując w trakcie całego testu ponad 1000 dostaw o łącznej masie  46 ton. Badanie potwierdziło, że elektryczny Crafter idealnie sprawdza  się w codziennych zadaniach firm logistycznych, a zasięg jest  wystarczający do realizacji miejskich zleceń. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z wyników TCO, które jasno pokazują, że już po czterech latach eksploatowania pojazdu elektrycznego przy skorzystaniu ze wsparcia zakupu ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, całkowite koszty użytkowania są niższe od kosztów tradycyjnego pojazdu spalinowego.
Patryk Grzeczka
Dyrektor marketingu Volkswagen Samochody Dostawcze

 

W ramach badania analizie poddano wiele parametrów eksploatacyjnych obu Crafterów, w tym m.in. czas jazdy, pokonywany dystans, średnią prędkość, profil przyśpieszeń, liczbę tankowań i ładowań oraz spalanie i zużycie energii. Zakładając ośmiogodzinny dzień pracy kierowcy, na każdy parametr przypadło około 25 tysięcy pomiarów każdego dnia.

Analiza realizowana była według określonych 4 scenariuszy, które różniły się od siebie ilością przejechanych kilometrów i dopłatą do samochodu elektrycznego.

Może zainteresują Cię również:

Żabka Polska testuje e-Craftera

Poczta Polska testuje e-Craftera

Pełna gama elektrycznych samochodów dostawczych Volkswagen

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/warto-wiedziec/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %), chyba, że zaznaczono inaczej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html