Naszym celem jest zapewnienie mobilności, która jest nie tylko elektryczna, lecz funkcjonuje w sposób zrównoważony.
Do osiągnięcia wspólnych celów klimatycznych niezbędna jest redukcja emisji CO2 także w sektorze transportowym. Dlatego też, realizujemy jednolitą strategię, która polega na zapewnieniu w sposób zrównoważony przyjaznej środowisku i wydajnej mobilności w sposób zrównoważony. Nowy model ID. Buzz Cargo to idealny przykład odzwierciedlający tę szeroką strategię. Chcemy zapewnić naszym Klientom praktycznie wszystko na raz, aby przejście na transport ekologiczny było atrakcyjne: począwszy od innowacyjnych pojazdów elektrycznych, poprzez łatwe ładowanie aż po przyjazny środowisku recykling.
Patrząc całościowo: nowoczesna elektryczna mobilność w podejściu 360°
Zmiany klimatyczne oznaczają ogromne wyzwania dla środowiska, przyrody i społeczeństwa. Dlatego opowiadając się za paryskim porozumieniem klimatycznym, wyznaczamy sobie ambitne cele. Chcemy, aby do 2050 r. nasz bilans emisji CO2 był neutralny dla środowiska, ponosząc odpowiedzialność za całość łańcucha wartości w powstawaniu naszych pojazdów. Tylko działając całościowo w zrównoważony sposób, będziemy mogli osiągnąć swoje cele. Zatem realizując nasze 360-stopniowe podejście w zakresie elektromobilności, zmodyfikujemy każdy etap łańcucha wartości w taki sposób, aby możliwie jak najbardziej zbliżyć go do osiągnięcia neutralności emisyjnej – począwszy od wydobycia surowców i łańcucha dostaw, produkcji i eksploatacji pojazdów, a na recyklingu kończąc. Tak jak ma to miejsce w przypadku nowego modelu ID. Buzz Cargo: pierwszego pojazdu transportowego marki Volkswagen Samochody Dostawcze, który w całości został stworzony jako pojazd elektryczny, poczynając od pierwszego szkicu, aż po zamontowanie ostatniej klamki. Dlatego przekazując użytkownikowi model ID. Buzz Cargo, nie tylko zapewniamy, że został wyprodukowany przy neutralnym bilansie emisyjnym3, lecz dbamy również o to, aby jazda nim była całkowicie bezemisyjna. Samochody można nabyć z dostępną na zamówienie odpowiednią ładowarką naścienną ID. Charger Pro4 do korzystania w domu. Ładowanie ID. Buzz Cargo prądem ekologicznym, jak np. w ramach oferty Polenergia lub z instalacji fotowoltaicznej na terenie Twojej firmy przyczynia się do świadomego ekologicznie użytkowania. Dzięki temu nowy elektryczny pojazd transportowy zmienia zarówno naszą firmę, jak i naszą koncepcję mobilności w duchu zrównoważonego rozwoju.
Baterie i recykling: niezawodność, żywotność, zrównoważony rozwój
Dłuższe okresy przeglądowe, mniej wizyt w warsztacie i niższe koszty eksploatacji: w przeciwieństwie do silników spalinowych silniki elektryczne prawie nie wymagają przeglądów. A to choćby dlatego, że nie posiadają podatnych na zużycie części, takich jak pasek zębaty, ani nie trzeba wymieniać oleju. Jako że nowoczesne pojazdy elektryczne jak nowy ID. Buzz Cargo zostały zaprojektowane z myślą o długim użytkowaniu, wielu potencjalnym klientom nasuwa się zazwyczaj tylko jedno pytanie: jak długa jest żywotność akumulatora? W nowym ID. Buzz Cargo postawiono na wysoką jakość. W przypadku jego wysokonapięciowego akumulatora litowo-jonowego gwarantujemy zachowanie przynajmniej 70% pojemności użytecznej (netto) przez okres 8 lat lub do 160 tys. km przebiegu7. Akumulator charakteryzuje się wysoką gęstością energii i mocy. Ponadto posiada wysoką wytrzymałość cykliczną, niski poziom samorozładowywania i nie wymaga konserwacji.
Na jej żywotność mają jednak wpływ czynniki takie jak liczba i rodzaj procesów ładowania (AC/DC), przestrzeganie limitów ładowania czy temperatura otoczenia. Z upływem czasu nieuchronnie prowadzi to do zmniejszenia zasięgu. Co jednak nie oznacza, że stare akumulatory są wyrzucane. Wręcz przeciwnie – nasi klienci mogą w istotny sposób przyczynić się do podniesienia poziomu zrównoważenia naszej całościowej strategii. W tym obszarze należy wymienić zastosowania typu second-life, w ramach których po zakończeniu cyklu życia akumulatora w pojeździe są one przez nas wykorzystywane np. w systemach magazynowania energii. Równocześnie dążymy do zapewnienia recyklingu wysokiego odsetka surowców w ramach wtórnego wykorzystania. Na przykład już dziś w naszym pilotażowym zakładzie w Salzgitter potrafimy odzyskać nawet 97% surowców do produkcji akumulatorów, takich jak nikiel, miedź i lit.