Caddy California z rozłożonym namiotem
Aktualności

Z linii produkcyjnych Volkswagen Poznań zjechały pierwsze egzemplarze modelu Caddy California

Aktualności

Z linii produkcyjnych Volkswagen Poznań zjechały pierwsze egzemplarze modelu Caddy California

29 stycznia 2021

Z linii produkcyjnej zakładów Volkswagen Poznań zjechały pierwsze egzemplarze wielofunkcyjnego, kompaktowego kampera Caddy California. Model ten powstał na bazie najnowszego Caddy piątej generacji. Jest zatem pierwszym kamperem wykorzystującym benefity modułowej platformy konstrukcyjnej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB): najnowsze rozwiązania techniczne i znaczne powiększenie przestrzeni. Caddy California to trzeci, obok Californii 6.1 i Grand Californii, kamper w ofercie Volkswagen Samochody Dostawcze i drugi produkowany w całości w Polsce.

Caddy California to zupełnie nowy model - każdy najdrobniejszy szczegół tego samochodu został przemyślany, zaprojektowany i wyprodukowany z myślą o komforcie użytkownika. W ten sposób powstało perfekcyjne połączenie kompaktowego vana i inteligentnie zaprojektowanego kampera. Samochód od początku do końca produkowany jest w Polsce. Budowa samego pojazdu odbywa się w fabryce w Poznaniu, natomiast montaż jego kempingowego wyposażenia w zakładzie Zabudów Specjalnych w Swarzędzu.

„Nasze portfolio kamperów powiększyło się właśnie o kompaktowego Caddy California. To idealny samochód na krótsze i dłuższe wyprawy” – mówi Mikołaj Matuszewski, kierownik komunikacji marketingowej i PR Volkswagen Samochody Dostawcze. „W nietypowym czasie pandemii koronawirusa, ten wszechstronny pojazd może być świetną alternatywą na tegoroczny urlop czy na weekendowe wypady. Caddy California można już zamawiać do produkcji we wszystkich salonach dealerskich marki. Proces produkcji takiego auta w fabryce Volkswagen Poznań jest wydłużony, więc warto zainteresować się nim już teraz, by być gotowym na wielką kamperową przygodę wiosną czy latem.”

Volkswagen Caddy California zachwyca przemyślanymi do ostatniego szczegółu rozwiązaniami. Wśród nich jest np. komfortowe, rozkładane łóżko o wymiarach 1980 x 1070 mm. Wysokiej jakości materac i sprężyny talerzowe zapewniają komfort snu. Opcjonalna mini kuchnia w Caddy California to unikalne rozwiązanie w tej klasie samochodów kamperowych. Umieszczona jest z tyłu, po lewej stronie przestrzeni ładunkowej, a po otwarciu tylnej klapy można ją łatwo wysunąć na zewnątrz samochodu. Z mini kuchnią na pokładzie, Caddy California został homologowany jako pełnoprawny samochód kempingowy.

Inne praktyczne dodatki, które znaleźć można w tym kompaktowym kamperze to m.in. siatki przeciw owadom na drzwi kierowcy i pasażera, system oświetlenia wewnętrznego z płynnie przyciemnianymi diodowymi lampkami emitującymi światło o barwie ciepłej bieli, dwa krzesła kempingowe i stół kempingowy, które można szybko schować pod łóżkiem oraz praktyczny system toreb do przechowywania, które mogą pomieścić przedmioty o wadze do pięciu kilogramów. Z nowym Caddy California zamówić można też opcjonalny system namiotowy, który można łatwo połączyć z samochodem, tworząc jedną, dużą kempingową przestrzeń. Akcesoryjny namiot może być również używany oddzielnie, bez połączenia z autem. W razie potrzeby namiot można powiększyć poprzez dodanie kabiny sypialnej. W taki sposób tworzy się wystarczająco dużo miejsca dla rodziny i całego wyposażenia kempingowego.

Silniki montowane w Caddy California – nowe turbo diesle TDI – są zrównoważone środowiskowo. Dzięki podwójnemu katalizatorowi SCR i dzięki podwójnemu wtryskowi AdBlue, emisja tlenków azotu (NOx) jest znacznie ograniczona w porównaniu z poprzednim modelem. Na początku silniki TDI będą dostępne w dwóch wersjach mocy: 55 kW (75 KM) i 90 kW (122 KM). Wydajność silników TDI dodatkowo poprawia nowa stylistyka zewnętrzna Caddy California. Dzięki niej, wartość cw została obniżona do 0,30 (poprzedni model: 0,33), co stanowi nowy punkt odniesienia dla tego segmentu pojazdów. Ważną rzeczą dla każdego, kto lubi biwakować poza utartymi szlakami jest to, że Caddy California będzie również dostępny z napędem na wszystkie koła (4MOTION), co jest świetną alternatywą dla standardowego napędu na przednią oś.

Może zainteresują Cię również:

Volkswagen Samochody Dostawcze podsumowuje wyniki sprzedaży za rok 2020

Złoty medal Euro NCAP i tytuł najbezpieczniejszego samochodu dostawczego dla Volkswagena T6.1

Volkswagen Samochody Dostawcze pomaga Szlachetnej Paczce

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %), chyba, że zaznaczono inaczej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html