Przedsiębiorcy przed samochodami dostawczymi Volkswagen
Przedsiębiorcy przed samochodami dostawczymi Volkswagen
Przedsiębiorcy przed samochodami dostawczymi Volkswagen
Przedsiębiorcy przed samochodami dostawczymi Volkswagen
Aktualności

Volkswagen Samochody Dostawcze podsumowuje wyniki sprzedaży za rok 2020

Aktualności

Volkswagen Samochody Dostawcze podsumowuje wyniki sprzedaży za rok 2020

15.01.2021

i wyznacza kierunki na lata następne

Podobnie jak w wielu światowych firmach i markach, również w Volkswagen Samochody Dostawcze rok 2020 został zdeterminowany przez przebieg pandemii Covid-19 i związane z nią spowolnienie gospodarcze i ograniczenia społeczne. W sumie, w roku 2020 marka dostarczyła do rąk klientów na całym świecie 371 700 pojazdów. Odnotowano spadek o 24,4 procent w stosunku do roku 2019. Na polskim rynku zarejestrowano w tym czasie 9094 sztuki nowych dostawczych Volkswagenów, co czyni Polskę liderem w regionie Europy Środkowo - Wschodniej.

Na przestrzeni całego roku wyniki sprzedażowe były pochodną przebiegu pandemii koronawirusa: pierwszy kwartał był tylko nieznacznie słabszy niż I kw. 2019 r., po czym nastąpił znaczny spadek w drugim kwartale podczas pierwszego lockdownu, w którym fabryki Volkswagen Samochody Dostawcze w Niemczech, w Polsce i w Argentynie zostały zamknięte, a produkcja zatrzymana na kilka tygodni. W okresie letnim liczba dostarczanych do klientów samochodów znacząco wzrosła, czego kulminacją był wzrost rok do roku o 13,3% we wrześniu. Ostatnie miesiące roku ze względu na rosnącą liczbę infekcji i ponowne ograniczenia w prowadzeniu działalności nie pozwoliły jednak na utrzymanie tego pozytywnego trendu. Mimo tego rynek polski utrzymał pozycję lidera sprzedaży pojazdów marki Volkswagen Samochody Dostawcze w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

Dostawy poszczególnych linii modelowych

Rok 2020 stał w Volkswagen Samochody Dostawcze pod znakiem premiery nowego Caddy 5. To samochód w całości powstający w Polsce. Jego produkcja ruszyła w zakładach Volkswagen Poznań w październiku 2020 r. Jeszcze przed końcem roku nowy model trafił do wybranych salonów dealerskich w Polsce. Kilka pierwszych testów drogowych przeprowadzonych przez branżowe magazyny motoryzacyjne potwierdziło, że właściwości jezdne i bezpieczeństwo czynią z nowego Caddy wzorzec w swoim segmencie.

W połowie roku 2020 produkcja Amaroka w zakładzie w Hanowerze dobiegła końca. Nowa wersja pick-upa marki Volkswagen stworzona we współpracy z Fordem, będzie miała swoją światową premierę w 2022 roku. Niektóre pojazdy, w tym różne wersje modelu California i Grand California, skorzystały podczas pandemii koronawirusa. Spowodowane to zostało trendem do indywidualnych wakacyjnych wyjazdów w autach kempingowych, który najprawdopodobniej utrzyma się również w roku 2021. Początek roku to zatem najlepszy czas na zamówienie Volkswagena California lub Grand California z gwarancją dostawy jeszcze przed wakacjami. Zamówienia na tego typu modele oparte na serii T lub Crafter wzrosły w sumie w roku 2020 do 27 400 – wzrost na całym świecie o 60,8 procent rok do roku.

Przy łącznej ilości 1100 sztuk e-Craftera dostarczonych do klientów, udział pojazdów w pełni elektrycznych w puli sprzedaży marki Volkswagen Samochody Dostawcze w roku 2020 wzrósł do 2700 pojazdów (+167,4 procent). W roku 2021 r. najnowszą generację modeli T zapoczątkuje Multivan z hybrydowym układem napędowym typu plug-in, a w 2022 r. pojawi się w pełni elektryczny ID.BUZZ, zelektryfikowana reinterpretacja legendarnej ikony - Volkswagena Bulli.

Dostawy na całym świecie w roku 2020:

Seria T   145 000 (-24,7%)
Caddy   112 000 (-27,3%)
Amarok   52 100 (-28,1%)
Crafter   61 700 (-13,0%)
Modele elektryczne   2700 (+167,4%)

Dostawy w poszczególnych regionach świata

Europa Zachodnia: Tutaj marka dostarczyła klientom 264 900 pojazdów, mniej o 21,8 procent (2019: 338 600). Najmocniejszym rynkiem indywidualnym w tym regionie pozostają Niemcy. Tu sprzedano 101 tysięcy dostawczych Volkswagenów (-20,2 procent; 2019: 126 600). Za nimi są Wielka Brytania: 36 500 samochodów (-24,3 procent; 2019: 48 200) oraz Francja z 15 900 autami (-21,5 procent; 2019: 20 300).

Europa Środkowa i Wschodnia: W regionie Europy Środkowej i Wschodniej, Volkswagen Samochody Dostawcze sprzedał 33 800 pojazdów, o 29 procent mniej niż w roku 2019 (2019: 47 600). Najmocniejszym rynkiem indywidualnym regionu jest Polska, gdzie zarejestrowano 9094 nowe dostawcze Volkswageny. Pomimo pierwszego miejsca w regionie, na polskim rynku zarejestrowano o 30 procent mniej nowych dostawczych Volkswagenów niż w roku 2019 (2019: 13 055).

W naszym kraju od stycznia do grudnia 2020 r. zarejestrowano 2988 Volkswagenów Caddy, 3295 Volkswagenów Transporter, 2336 Volkswagenów Crafter oraz 475 Volkswagenów Amarok.

Ameryka Północna i Południowa: W Meksyku – jedynym rynku Ameryki Północnej, na którym sprzedawane są dostawcze Volkswageny – marka dostarczyła klientom 7000 pojazdów (-38 procent; 2019: 11 300). W Ameryce Południowej natomiast obraz jest zróżnicowany: podczas gdy w całym regionie dostawy do klientów spadły o 25,7 procent do 28 000 aut, w Brazylii, która została szczególnie mocno dotknięta pandemią koronawirusa, sprzedaż spadła aż o 43,8 procent do 10 600 pojazdów. W Argentynie natomiast nastąpił wzrost sprzedaży o 1,9 procent, do 12 900 pojazdów w całym roku (rok wcześniej 12 700).

Region Azji i Pacyfiku: w regionie Pacyfiku najmocniejszym rynkiem dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze ciągle pozostaje Australia. W 2020 roku dostarczono tutejszym klientom 10 500 pojazdów (-24,5 procent; 2019: 13 900). Region w ujęciu całościowym odnotował spadek sprzedaży rok do roku na poziomie 34 procent. Volkswagen Samochody Dostawcze nie operuje na rynku chińskim, stąd szybka odbudowa rynku w tym kraju po koronawirusie nie ma wpływu na wyniki firmy.

Afryka: przy założeniu bardzo niskiego poziomu wyjściowego: 20 700 pojazdów sprzedanych tu w roku 2019, spadek rok do roku w Afryce aż o 62,7 procent do 7700 aut w roku 2020, jest wyjątkowo znaczący. Najlepszą sprzedaż na kontynencie afrykańskim odnotowano w Republice Południowej Afryki, gdzie dostarczono 4300 aut, mniej o 48,3 procent w porównaniu z rokiem 2019.

Bliski Wschód: Bliski Wschód jest jedynym regionem, w którym w roku 2020 wzrosły dostawy samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Wzrost wyniósł 20,9 procent. Głównym tego czynnikiem był pozytywny rozwój sytuacji na rynku tureckim, gdzie po dużym spadku w 2019 r. sprzedaż powróciła do poprzedniego poziomu - wzrosła o 31,7 procent do 12 500 egzemplarzy.

Twoja przeglądarka jest nieaktualna!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68
  • Safari od wersji 11
  • Firefox od wersji 61
  • Edge od wersji 42
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,
Zespół Volkswagen Samochody Dostawcze