Przedsiębiorcy przed samochodami dostawczymi Volkswagen
Aktualności

Volkswagen Samochody Dostawcze podsumowuje wyniki sprzedaży za rok 2020

Aktualności

Volkswagen Samochody Dostawcze podsumowuje wyniki sprzedaży za rok 2020

15 stycznia 2021

i wyznacza kierunki na lata następne

Podobnie jak w wielu światowych firmach i markach, również w Volkswagen Samochody Dostawcze rok 2020 został zdeterminowany przez przebieg pandemii Covid-19 i związane z nią spowolnienie gospodarcze i ograniczenia społeczne. W sumie, w roku 2020 marka dostarczyła do rąk klientów na całym świecie 371 700 pojazdów. Odnotowano spadek o 24,4 procent w stosunku do roku 2019. Na polskim rynku zarejestrowano w tym czasie 9094 sztuki nowych dostawczych Volkswagenów, co czyni Polskę liderem w regionie Europy Środkowo - Wschodniej.

Na przestrzeni całego roku wyniki sprzedażowe były pochodną przebiegu pandemii koronawirusa: pierwszy kwartał był tylko nieznacznie słabszy niż I kw. 2019 r., po czym nastąpił znaczny spadek w drugim kwartale podczas pierwszego lockdownu, w którym fabryki Volkswagen Samochody Dostawcze w Niemczech, w Polsce i w Argentynie zostały zamknięte, a produkcja zatrzymana na kilka tygodni. W okresie letnim liczba dostarczanych do klientów samochodów znacząco wzrosła, czego kulminacją był wzrost rok do roku o 13,3% we wrześniu. Ostatnie miesiące roku ze względu na rosnącą liczbę infekcji i ponowne ograniczenia w prowadzeniu działalności nie pozwoliły jednak na utrzymanie tego pozytywnego trendu. Mimo tego rynek polski utrzymał pozycję lidera sprzedaży pojazdów marki Volkswagen Samochody Dostawcze w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

Dostawy poszczególnych linii modelowych

Rok 2020 stał w Volkswagen Samochody Dostawcze pod znakiem premiery nowego Caddy 5. To samochód w całości powstający w Polsce. Jego produkcja ruszyła w zakładach Volkswagen Poznań w październiku 2020 r. Jeszcze przed końcem roku nowy model trafił do wybranych salonów dealerskich w Polsce. Kilka pierwszych testów drogowych przeprowadzonych przez branżowe magazyny motoryzacyjne potwierdziło, że właściwości jezdne i bezpieczeństwo czynią z nowego Caddy wzorzec w swoim segmencie.

W połowie roku 2020 produkcja Amaroka w zakładzie w Hanowerze dobiegła końca. Nowa wersja pick-upa marki Volkswagen stworzona we współpracy z Fordem, będzie miała swoją światową premierę w 2022 roku. Niektóre pojazdy, w tym różne wersje modelu California i Grand California, skorzystały podczas pandemii koronawirusa. Spowodowane to zostało trendem do indywidualnych wakacyjnych wyjazdów w autach kempingowych, który najprawdopodobniej utrzyma się również w roku 2021. Początek roku to zatem najlepszy czas na zamówienie Volkswagena California lub Grand California z gwarancją dostawy jeszcze przed wakacjami. Zamówienia na tego typu modele oparte na serii T lub Crafter wzrosły w sumie w roku 2020 do 27 400 – wzrost na całym świecie o 60,8 procent rok do roku.

Przy łącznej ilości 1100 sztuk e-Craftera dostarczonych do klientów, udział pojazdów w pełni elektrycznych w puli sprzedaży marki Volkswagen Samochody Dostawcze w roku 2020 wzrósł do 2700 pojazdów (+167,4 procent). W roku 2021 r. najnowszą generację modeli T zapoczątkuje Multivan z hybrydowym układem napędowym typu plug-in, a w 2022 r. pojawi się w pełni elektryczny ID.BUZZ, zelektryfikowana reinterpretacja legendarnej ikony - Volkswagena Bulli.

Dostawy na całym świecie w roku 2020:

Seria T   145 000 (-24,7%)
Caddy   112 000 (-27,3%)
Amarok   52 100 (-28,1%)
Crafter   61 700 (-13,0%)
Modele elektryczne   2700 (+167,4%)

Dostawy w poszczególnych regionach świata

Europa Zachodnia: Tutaj marka dostarczyła klientom 264 900 pojazdów, mniej o 21,8 procent (2019: 338 600). Najmocniejszym rynkiem indywidualnym w tym regionie pozostają Niemcy. Tu sprzedano 101 tysięcy dostawczych Volkswagenów (-20,2 procent; 2019: 126 600). Za nimi są Wielka Brytania: 36 500 samochodów (-24,3 procent; 2019: 48 200) oraz Francja z 15 900 autami (-21,5 procent; 2019: 20 300).

Europa Środkowa i Wschodnia: W regionie Europy Środkowej i Wschodniej, Volkswagen Samochody Dostawcze sprzedał 33 800 pojazdów, o 29 procent mniej niż w roku 2019 (2019: 47 600). Najmocniejszym rynkiem indywidualnym regionu jest Polska, gdzie zarejestrowano 9094 nowe dostawcze Volkswageny. Pomimo pierwszego miejsca w regionie, na polskim rynku zarejestrowano o 30 procent mniej nowych dostawczych Volkswagenów niż w roku 2019 (2019: 13 055).

W naszym kraju od stycznia do grudnia 2020 r. zarejestrowano 2988 Volkswagenów Caddy, 3295 Volkswagenów Transporter, 2336 Volkswagenów Crafter oraz 475 Volkswagenów Amarok.

Ameryka Północna i Południowa: W Meksyku – jedynym rynku Ameryki Północnej, na którym sprzedawane są dostawcze Volkswageny – marka dostarczyła klientom 7000 pojazdów (-38 procent; 2019: 11 300). W Ameryce Południowej natomiast obraz jest zróżnicowany: podczas gdy w całym regionie dostawy do klientów spadły o 25,7 procent do 28 000 aut, w Brazylii, która została szczególnie mocno dotknięta pandemią koronawirusa, sprzedaż spadła aż o 43,8 procent do 10 600 pojazdów. W Argentynie natomiast nastąpił wzrost sprzedaży o 1,9 procent, do 12 900 pojazdów w całym roku (rok wcześniej 12 700).

Region Azji i Pacyfiku: w regionie Pacyfiku najmocniejszym rynkiem dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze ciągle pozostaje Australia. W 2020 roku dostarczono tutejszym klientom 10 500 pojazdów (-24,5 procent; 2019: 13 900). Region w ujęciu całościowym odnotował spadek sprzedaży rok do roku na poziomie 34 procent. Volkswagen Samochody Dostawcze nie operuje na rynku chińskim, stąd szybka odbudowa rynku w tym kraju po koronawirusie nie ma wpływu na wyniki firmy.

Afryka: przy założeniu bardzo niskiego poziomu wyjściowego: 20 700 pojazdów sprzedanych tu w roku 2019, spadek rok do roku w Afryce aż o 62,7 procent do 7700 aut w roku 2020, jest wyjątkowo znaczący. Najlepszą sprzedaż na kontynencie afrykańskim odnotowano w Republice Południowej Afryki, gdzie dostarczono 4300 aut, mniej o 48,3 procent w porównaniu z rokiem 2019.

Bliski Wschód: Bliski Wschód jest jedynym regionem, w którym w roku 2020 wzrosły dostawy samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Wzrost wyniósł 20,9 procent. Głównym tego czynnikiem był pozytywny rozwój sytuacji na rynku tureckim, gdzie po dużym spadku w 2019 r. sprzedaż powróciła do poprzedniego poziomu - wzrosła o 31,7 procent do 12 500 egzemplarzy.

Może zainteresują Cię również:

Złoty medal Euro NCAP i tytuł najbezpieczniejszego samochodu dostawczego dla Volkswagena T6.1

Volkswagen Samochody Dostawcze pomaga Szlachetnej Paczce

Volkswagen Samochody Dostawcze: wyprzedaż modeli rocznika 2020

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %), chyba, że zaznaczono inaczej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html 
*5 letnim pakietem przeglądów serwisowych w standardzie objęte są tylko samochody z ceną z roku produkcji 2024, wyprodukowane w 2024 roku, limit przebiegu 50 000 km z możliwością rozszerzenia pakietu za dodatkową opłatą. Możliwe rozszerzenia limitu do 100 000 km za dopłatą 5000 zł netto (6150 zł brutto); 150 000 km za dopłatą 9000 zł netto (11 070 zł brutto); 200 000 km za dopłatą 13 000 zł netto (15 990 zł brutto); 250 000 km za dopłatą 19 000 zł netto (23 370 zł brutto). Podane ceny obowiązują dla wszystkich modeli marki Volkswagen Samochody Dostawcze, z wyłączeniem modelu ID. Buzz. Oferta dla modelu ID. Buzz to 3 letni pakiet przeglądów z limitem 90 000 km w standardzie. Możliwe rozszerzenie pakietu do 5 lat z limitem 150 000 km za dopłatą 1500 zł netto (1845 zł brutto).