Carsten Intra
Aktualności

Profesor dr Carsten Intra zastąpi dr Thomasa Sedrana na stanowisku prezesa zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze

Aktualności

Profesor dr Carsten Intra zastąpi dr Thomasa Sedrana na stanowisku prezesa zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze

8 lipca 2020

Z dniem 1 września 2020 r. funkcję prezesa zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze obejmie prof. dr Carsten Intra. Dotychczasowy prezes zarządu dr Thomas Sedran, będzie w przyszłości zarządzał pojazdami użytkowymi i aktywami inżynieryjnymi w ramach całej Grupy Volkswagen i w tej roli będzie podlegał bezpośrednio członkowi zarządu odpowiedzialnemu za zasoby ludzkie, Gunnarowi Kilianowi, który z kolei zostając członkiem Zarządu Grupy, przejmie odpowiedzialność za dział samochodów ciężarowych i autobusów (Truck & Bus). Zamierzeniem jest, by Thomas Sedran na tym stanowisku w imieniu Zarządu Grupy koordynował strategiczne ukierunkowanie inwestycji Grupy Volkswagen.

W ostatnim czasie, poza zarządzaniem operacyjnym marką Volkswagen Samochody Dostawcze, Thomas Sedran był przede wszystkim zaangażowany w negocjacje i rozwijanie strategicznego sojuszu z Fordem. „Ciągły rozwój branży pojazdów dostawczych zgodnie ze strategią Global-Champion-Strategy oraz strategiczny, dalszy rozwój działalności inżynieryjnej, to dwa kluczowe przyszłe obszary działalności Grupy Volkswagen” - powiedział prezes zarządu Volkswagen AG, dr Herbert Diess.

Profesor dr Carsten Intra od roku 2017 był dyrektorem zasobów ludzkich i relacji przemysłowych w MAN SE i MAN Truck&Bus SE. Jest również członkiem zarządu TRATON SE odpowiedzialnym za zasoby ludzkie i IT. Posiadając tytuł doktorski z inżynierii mechanicznej, Carsten Intra wnosi do marki Volkswagen Samochody Dostawcze swe spore doświadczenie w segmencie samochodów dostawczych. Pracę w ówczesnej firmie MAN Commercial Vehicles AG Intra rozpoczął w roku 2001 jako inżynier produkcji, a już w roku 2004 powierzono mu zarządzanie operacją centralnego planowania sieci zakładów. Od 2006 roku kierował jednostką HGV. Po objęciu kolejnych stanowisk kierowniczych w Turcji i Brazylii, Intra w 2004 r. przejął kierownictwo nad produkcją i logistyką w zarządzie MAN Truck & Bus AG. Od listopada 2015 r. był również odpowiedzialny za wytyczanie kierunków badań i rozwoju.

Thomas Sedran posiada doktorat z ekonomii i w latach 1988-2012 pracował jako doradca korporacyjny. W 2012 roku Sedran został powołany do zarządu Adam Opel AG i pełnił tam funkcję tymczasowego dyrektora generalnego. W 2015 r. Volkswagen powierzył mu stanowisko szefa Strategii Grupy. Z dniem 1 września 2018 r., Sedran został prezesem zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Wspólnie z całym zarządem opracował strategię GRIP 2025+, rozpoczynając tym samym największą w historii transformację marki. Najważniejszym założeniem strategii jest rozwój marki w kierunku elektromobilności, czego wyrazem jest w pełni elektryczny samochód dostawczy ID. BUZZ, który począwszy od roku 2022 będzie produkowany w fabryce Volkswagena w Hanowerze. Podpisana w czerwcu 2020 roku umowa o współpracy z koncernem Ford, pozwoli wykorzystać całe moce produkcyjne fabryk VWSD. Pod kierownictwem dr Sedrana, marka przejęła również odpowiedzialność na poziomie Grupy za rozwój pojazdów autonomicznych.

Thomas Sedran

Może zainteresują Cię również:

Piękne podróże na pokładzie Volkswagena California 6.1

Nowe Volkswageny Transporter T6.1 trafiły do PKP PLK S.A.

30 Volkswagenów Transporter T6 trafi do Ochotniczych Straży Pożarnych

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/warto-wiedziec/wltp.html 
    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %).
    Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze.
    Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
  • Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km.
    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html