Aktualności

Pick-up udoskonalony w każdym calu: światowa premiera nowego Amaroka marki Volkswagen Samochody Dostawcze

Aktualności

Pick-up udoskonalony w każdym calu: światowa premiera nowego Amaroka marki Volkswagen Samochody Dostawcze

7 lipca 2022

Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje nowego Amaroka. Ten wszechstronny samochód – mogący być i terenówką i wygodnym autem szosowym - został zaprojektowany i skonstruowany w Niemczech i w Australii, a jego produkcja odbywa się w RPA. Ten pick-up klasy premium zbudowany został z myślą o klientach z Australii i Nowej Zelandii, krajów Afryki, Bliskiego Wschodu i Europy. Wiele jego cech, ponad 20 nowych systemów wspomagających kierowcę, mobilne usługi online, silniki, które są jednocześnie wydajne i mają wysoki moment obrotowy, dwie techniki napędu na wszystkie koła, „szyte na miarę” akcesoria i wyraźne DNA designu Volkswagena sprawiają, że nowy Amarok jest jednym z najbardziej wszechstronnych i zrównoważonych pick-upów na świecie. Nowy Amarok na pierwszych rynkach sprzedaży pojawi się pod koniec tego roku. W Polsce wprowadzenie na rynek planowane jest w maju 2023 r.

Volkswagen Samochody Dostawcze w Europie, Australii, Nowej Zelandii, Afryce, Azji Północnej oraz Ameryce Południowej i Środkowej sprzedał ponad 830 000 sztuk Amaroka pierwszej generacji. Teraz nadchodzi jego druga generacja. Wszystko jest nowe. Ale design Volkswagena od razu daje nam jasno do zrozumienia: to jest Amarok. Samochód stał się większy, potężniejszy, bardziej atletyczny i bardziej charyzmatyczny. „Na potrzeby nowej generacji znacząco zmodyfikowaliśmy archetyp designu Amaroka. Jest teraz bardziej wyrazisty i jeszcze bardziej imponujący” - mówi Albert Kirzinger, szef designu marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Najlepszą wizytówką nowych rozwiązań stylistycznych jest wyrazisty przód nowego pick-upa, który dostępny będzie w wariantach wyposażenia "Amarok", "Life" i "Style" oraz w topowych wersjach "PanAmericana" (stylizowana na wersję off-road) i "Aventura" (wersja ekskluzywna).

Nowy Amarok dostępny będzie na rynku z czterodrzwiową kabiną podwójną (DoubleCab) i z dwudrzwiową kabiną pojedynczą (SingleCab). W jego sylwetce najbardziej rzucają się w oczy nadkola, które w obu wersjach nadwozia jak dotychczas są półokrągłe. Wyglądające niczym skrzydła przetłoczone nad aż 21-calowymi kołami ze stopów metali lekkich mają potężny wygląd, a krawędzie nadkoli są wykończone wytrzymałym tworzywem sztucznym.

Duży rozstaw osi poprawia proporcje i właściwości terenowe pojazdu

Mając 5350 mm długości, nowy Amarok jest o 96 mm dłuższy od swojego poprzednika. Rozstaw osi wynoszący 3270 mm oznacza wzrost o 173 mm. Zapewnia to więcej miejsca, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń podwójnej kabiny. Rozstaw osi wzrósł więc znacznie bardziej niż długość całkowita. Dzięki temu skróciły się zwisy nadwozia. Efektem są ostrzejsze proporcje i lepsze właściwości terenowe z większym kątem natarcia. Zdolności terenowe Amaroka, który na wielu rynkach będzie standardowo wyposażony w napęd na cztery koła, zostały również zwiększone dzięki znacznie większej głębokości brodzenia. Poprzednio było to 500 mm, teraz jest to 800 mm.

Najwyższej jakości wnętrze Volkswagena stworzone dla profesjonalnych zadań

Zespół projektantów marki Volkswagen Samochody Dostawcze stworzył funkcjonalne i wysokiej jakości wnętrze z klarownie rozmieszczonymi elementami obsługi i cyfrowymi wyświetlaczami. Gama wyświetlaczy obejmuje cyfrowe instrumenty o przekątnej 8,0 cali ("Digital Cockpit", w wersjach od "Style" wzwyż w pełni cyfrowe, o przekątnej 12,0 cali) oraz najnowocześniejszy ekran dotykowy o formacie tabletu (10,0 cali, od wersji "Style" wzwyż standardowo 12,0 cali), z poziomu którego obsługuje się systemy infotainment. Volkswagen Samochody Dostawcze stworzył w Amaroku intuicyjne połączenie funkcji cyfrowych i ergonomicznie zaprojektowanych przycisków lub pokręteł/przycisków. Za pomocą takich fizycznych przycisków steruje się na przykład głośnością systemu infotainment i ustawieniami napędu na wszystkie koła. W zależności od wariantu wyposażenia, elementy te – solidne i wysokiej jakości – wykończone są aluminium.

W ten zbiór wysokiej jakości detali doskonale wpisują się kolejne elementy, takie jak system nagłośnienia firmy Harman Kardon standardowo montowany w Amaroku PanAmericana i Aventura, a w pozostałych liniach wyposażenia dostępny jako opcja. System ten stosowany jest wyłącznie w Amaroku. W Amaroku PanAmericana i Aventura standardem jest również deska rozdzielcza wykończona skórą z eleganckimi kontrastowymi szwami. Kierowca i pasażer z przodu nowego Amaroka siedzą na ergonomicznie zaprojektowanych fotelach, które w wyższych wersjach wyposażenia mogą być elektrycznie regulowane w wielu płaszczyznach. Tylna część kabiny DoubleCab oferuje mnóstwo miejsca i komfortu dla trzech dorosłych pasażerów, którzy mogą cieszyć się przyjemną podróżą. Fotele w wersji Style mają standardowo obicia ArtVelours, natomiast w Amaroku PanAmericana i Aventura Volkswagen Samochody Dostawcze używa wysokiej jakości skóry.

Dużo miejsca w przestrzeni ładunkowej: nawet 1,16 tony ładunku

Imponująca jest również przestrzeń za podwójną lub pojedynczą kabiną: w skrzyni ładunkowej. Podobnie jak w poprzednim modelu, w skrzyni ładunkowej pomiędzy nadkolami jest wystarczająco dużo miejsca na ustawioną w poprzek europaletę. W wersji z pojedynczą kabiną można nawet załadować dwie ustawione w ten sposób europalety. Ładunek jest mocowany za pomocą punktów na skrzyni ładunkowej, z których każdy może przyjąć obciążenie do 500 kg. Maksymalna ładowność Amaroka wzrosła z 1 tony do 1,16 tony. Skrzynia ładunkowa może być zabezpieczona elektrycznie sterowaną roletą. Roleta jest otwierana i zamykana z samej skrzyni ładunkowej, z wnętrza pojazdu lub zdalnie, za pomocą kluczyka samochodowego.

Nowa gama akcesoriów spełnia wszystkie wymagania klientów

Interesującą dla globtroterów daną jest statyczna ładowność dachu wynosząca 350 kg - wystarczająca na przykład dla ustawienia na nim czteroosobowego namiotu dachowego, który będzie dostępny jako wyposażenie dodatkowe. Zarówno w wersji fabrycznej, jak i w ofercie akcesoriów dostępne będą takie elementy jak aluminiowe felgi o rozmiarze do 21 cali, opony terenowe (do 18 cali) oraz szeroki wybór mocowań przyczepy. Kolejne elementy wyposażenia skrzyni ładunkowej to uchwyt na rowery, wielofunkcyjny system nośny, ręcznie sterowana wersja rolety przestrzeni ładunkowej oraz bardzo zróżnicowana gama listew stylistycznych. Po raz kolejny pojawi się hardtop dla skrzyni ładunkowej, dzięki któremu pick-up przekształci się w SUV-a o ładowności samochodu dostawczego. Natomiast właściwości terenowe można jeszcze bardziej zoptymalizować dzięki osłonie rurowej przodu, elementom ochrony podwozia, podwoziu terenowemu, zaczepom oczkowym do holowania oraz snorkelowi przymocowanemu po zewnętrznej stronie do lewego słupka A, służącemu do zaopatrywania silnika w świeże powietrze podczas jazdy przez wodę.

Pięć turbodoładowanych jednostek napędowych, “skonstruowanych na miarę” konkretnych rynków światowych

Dla nowego Amaroka opracowano cztery turbodoładowane silniki wysokoprężne (TDI) i jeden turbodoładowany silnik benzynowy (TSI). Cechami wspólnymi wszystkich pięciu jednostek napędowych są wydajność i wysoki moment obrotowy. Na rynku afrykańskim – dla przykładu – oferowany będzie silnik w podstawowej specyfikacji: czterocylindrowy, 2,0-litrowy TDI o mocy 110 kW (150 KM). Kolejnym silnikiem oferowanym na wielu rynkach świata jest 2,0-litrowy, czterocylindrowy TDI o mocy 125 kW (170 KM). Jako trzeci poziom Volkswagen Samochody Dostawcze będzie oferował czterocylindrową jednostkę TDI o pojemności 2,0 litrów z doładowaniem bi-turbo; rozwija ona - zależnie od rynku - 150 kW (204 KM) lub 154 kW (209 KM). Topową propozycją napędu TDI jest 3,0-litrowy V6. Zapewnia on moc 177 kW (241 KM) lub 184 kW (250 KM) – również w zależności od rynku. Specjalnie dla rynków tradycyjnych silników benzynowych zaprojektowano 2,3-litrowy silnik iskrowy z turbodoładowaniem, o mocy 222 kW (302 KM).

Nowa, 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów i systemy napędu na cztery koła 4MOTION

Wszystkie wersje Amaroka od wariantu o mocy 154 kW, będą standardowo wyposażone w nową 10-biegową automatyczną skrzynię biegów obsługiwaną za pomocą elektronicznego przełącznika trybu jazdy (by wire). W wersji o mocy 150 kW ta automatyczna skrzynia biegów będzie dostępna jako opcja. Nowa 10-biegowa przekładnia zastępuje 8-biegową automatyczną skrzynię biegów z poprzedniego modelu. Ponadto, dla różnych silników, dostępne będą 6-biegowe skrzynie automatyczne oraz 6- lub 5-biegowe skrzynie manualne.

Na wiele rynków Amarok będzie dostarczany z seryjnie montowanym napędem na cztery koła (4MOTION). W zależności od regionu i wersji silnikowej dostępne będą dwa różne systemy 4MOTION: z selektywnym - zależnym od sytuacji - napędem na cztery koła oraz ze stałym napędem na cztery koła. Technologia układu napędowego sprawia, że nowy Amarok poradzi sobie w każdym terenie i w zależności od wersji silnikowej może holować nawet do 3,5 tony.

Ponad 20 nowych systemów wsparcia kierowcy sprawia, że w prowadzenie samochodu wkłada się jeszcze mniej wysiłku

Kierowcę Amaroka w różnych sytuacjach - na przykład podczas jazdy na śliskiej nawierzchni lub w wymagającym terenie - wspomaga nawet sześć różnych profili jazdy (Drive Modes). Prowadzenie nowego Amaroka ułatwiają także systemy wspomagania. Ponad 20 z tych systemów - na przykład ACC+ Adaptive Cruise Control (uwzględnia znaki drogowe w automatycznej regulacji prędkości jazdy poprzez skanowanie obrazu z kamery) oraz "IQ.LIGHT - matrycowe reflektory LED" - to nowości w Amaroku, dzięki którym jego prowadzenie jest łatwiejsze niż jakiegokolwiek innego pick-upa sprzedawanego na światowych rynkach.

Więcej informacji, zdjęcia i materiały video o nowym Amaroku znaleźć można tutaj.

Może zainteresują Cię również:

Ruszyła przedsprzedaż: można już zamawiać modele ID. Buzz i ID. Buzz Cargo

Volkswagen ID. Buzz zdobywcą tytułu „Electric Car of the Year” w konkursie Top Gear Electric Awards 2022

Renesans genialnej idei – elektryczny Ogórek wraca po pół wieku

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %), chyba, że zaznaczono inaczej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html 
*5 letnim pakietem przeglądów serwisowych w standardzie objęte są tylko samochody z ceną z roku produkcji 2024, wyprodukowane w 2024 roku, limit przebiegu 50 000 km z możliwością rozszerzenia pakietu za dodatkową opłatą. Możliwe rozszerzenia limitu do 100 000 km za dopłatą 5000 zł netto (6150 zł brutto); 150 000 km za dopłatą 9000 zł netto (11 070 zł brutto); 200 000 km za dopłatą 13 000 zł netto (15 990 zł brutto); 250 000 km za dopłatą 19 000 zł netto (23 370 zł brutto). Podane ceny obowiązują dla wszystkich modeli marki Volkswagen Samochody Dostawcze, z wyłączeniem modelu ID. Buzz. Oferta dla modelu ID. Buzz to 3 letni pakiet przeglądów z limitem 90 000 km w standardzie. Możliwe rozszerzenie pakietu do 5 lat z limitem 150 000 km za dopłatą 1500 zł netto (1845 zł brutto).