Crafter i Caddy w okleinie o carsharingu jadą po drodze, w tle drzewa

Carsharing - dostawcze Volkswageny dostępne w wynajmię na minuty

Carsharing - dostawcze Volkswageny dostępne w wynajmię na minuty

23 sierpnia 2019

ProShare, dział Volkswagen Samochody Dostawcze z siedzibą w Hanowerze (Niemcy) zajmujący się nowoczesnymi rozwiązaniami mobilności oraz Volkswagen Samochody Dostawcze (Polska) przy wsparciu Volkswagen Financial Services, nawiązały współpracę z operatorem usług carsharingowych 4Mobility, w ramach której oferują klientom krótkoterminowy najem samochodów dostawczych. Oferta skierowana jest zarówno do użytkowników indywidualnych, jak i instytucjonalnych. 20 sierpnia br. na ulicach dwóch polskich miast, Warszawy i Poznania, pojawiły się dostępne w ramach usługi Volkswageny Caddy Maxi, Transporter i Crafter. Samochody te przeznaczone są do krótkoterminowego, samodzielnego użytkowania np. podczas przeprowadzki czy przewożenia większych przedmiotów, bez konieczności wynajmowania w tym celu taksówki bagażowej lub firmy przeprowadzkowej.

Crafter w okleinie o carsharingu jedzie po drodze

Oferowane w ramach usługi samochody marki Volkswagen dostępne są dla każdego. Wpisuje się to we współczesne trendy Smart City i procesy zmian społecznych - możliwość użytkowania zamiast posiadania. Operatorem usługi i dostawcą sprawdzonych rozwiązań związanych z wypożyczaniem samochodów na minuty jest firma 4Mobility. Wystarczy pobrać aplikację 4Mobility na smartfona, zarejestrować się i wybrać odpowiednie – mniejsze lub większe – auto dostawcze marki Volkswagen. Użytkownicy wskazują bazę, z której samochód odbiorą lub wybierają auto znajdujące się w strefie działalności 4Mobility. Aplikacja kieruje wypożyczającego do wybranego pojazdu. Będąc już przy samochodzie, aplikacja umożliwia jego otwarcie i rozpoczęcie przejazdu. Płatność, podobnie jak w przypadku innych operatorów usług carsharingowych, odbywa się w prostym systemie na minuty.

Codziennie w Warszawie i Poznaniu dostępnych będzie po 15 samochodów użytkowych marki Volkswagen: 7 Caddy, 4 Transportery i 4 Craftery. Każdy z modeli opatrzony jest innym motywem graficznym sugerującym klientowi właściwy wybór: Crafter na boku ma wymalowaną dużą kanapę oraz wysoką lampę, Transporter przybory malarskie, a Caddy – wózek z kartonami.

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze nie tylko dostarcza pojazdy w ramach projektu, ale również wspiera operacyjnie i biznesowo działania koncernu VW AG, współprojektując rozwiązania tego testu – mówi Magda Piekarczyk, Kierownik Komunikacji Marketingowej i PR marki Volkswagen Samochody Dostawcze. „Upatrujemy w tej części biznesu szansy na rozwój nie tylko produktów optymalnie dopasowanych do potrzeb danego segmentu klientów, ale także modeli biznesowych, jakie mogą ewoluować wraz z rozwojem dostaw ostatniej mili oraz Smart City. Chcemy kreować nowoczesną logistykę miejską. Zauważamy potrzeby klientów indywidualnych, którzy poszukują auta od ręki, dostępnego na krótki czas, dokładnie w momencie kiedy pojawia się „potrzeba transportowa”. Jako marka chcemy zapewniać rozwiązania dające mobilność i dostarczać rozwiązania wpływające na zwiększanie dostępności samochodów.”

Crafter, Transport i Caddy w okleinie o carsharingu jada po drodze, ujęcie od tyłu
Transporter i Crafter w okleinie o carsharingu stoją na polnej drodze

Bliska współpraca ProShare, Volkswagen Samochody Dostawcze i 4Mobility jest możliwa dzięki finansowaniu oferowanemu przez kolejnego partnera projektu, Volkswagen Financial Services.

Volkswagen Financial Services wspiera działania marek samochodowych Grupy Volkswagen nie tylko poprzez dedykowaną ofertę finansową. Kompleksowo promujemy ideę mobilności, dlatego umożliwiamy realizację takich inicjatyw, jak carsharing pojazdów dostawczych – wyjaśnia Bartłomiej Siuchniński, Kierownik Sprzedaży Flotowej w Volkswagen Financial Services. – Zgodnie z naszym motto: „Bank. Leasing. Ubezpieczenia. Mobilność.”, oferujemy mobilne rozwiązania klientom końcowym i zależy nam na udziale w tego typu projektach – dodaje ekspert VWFS.

Pierwszych dziewięć miesięcy funkcjonowania projektu to faza będąca poszerzeniem okresu testowego, który odbył się na rynku niemieckim. Jednocześnie z wdrożeniem w Polsce, testy usługi odbywać się będą w innych krajach europejskich, np. w Hiszpanii. W tym czasie zarówno marka Volkswagen, jak i operator 4Mobility, skupią się na wypracowaniu w oparciu o wnioski płynące z pilotażu najlepszego modelu biznesowego dla projektu ProShare oraz na weryfikacji potencjału carsharingu aut dostawczych w Polsce. Niezależnie od startu projektu stworzonego we współpracy z 4Mobility, Volkswagen testować będzie sharing aut w sieci dealerskiej marki, udostępniając je klientom obecnie eksploatującym samochody dostawcze marki Volkswagen.    

Caddy, Transporter i Crafter w okleinie o carsharingu stoją na polanie, nad nimi leci samolot
Transporter i Crafter w okleinie o carsharingu stoją na polnej drodze

Bardzo się cieszę, że dziś ProShare we współpracy z naszym polskim partnerem 4Mobility ma możliwość zaoferowania tak nowoczesnej usługi, jaką jest wynajem aut użytkowych na minuty. Chciałbym podziękować marce Volkswagen Samochody Dostawcze oraz Volkswagen Financial Services, którzy wspierali realizację tego przedsięwzięcia. Cieszymy się na nadchodzące 9 miesięcy, w których mamy nadzieję dowiedzieć się wiele na temat potencjału rozwoju naszej usługi w dwóch dużych miastach Polski – w Warszawie i w Poznaniu. Nasz projekt jest spójny ze strategią marki Volkswagen Samochody Dostawcze dążącej do tego, by być nie tylko producentem pojazdów, ale także dostawcą nowoczesnych rozwiązań mobilnych. Z naszego produktu, łączącego ze sobą takie segmenty usług jak Vehicle on Demand ( samochód dostępny na żądanie) oraz Last Mile Transportation (dostawy ostatniej mili), w kolejnych 9 miesiącach korzystać będzie wielu przedsiębiorców oraz wiele osób prywatnych. Mam nadzieję, że te najbliższe miesiące będą dla nas inspirujące i kto wie, może będziemy w stanie zaoferować nasz serwis w przyszłości również w innych polskich miastach – mówi Joerg Feldheim, Managing Director ProShare.

Naszym założeniem przy wprowadzaniu tej usługi jest udostępnienie klientom – niezależnie od tego czy są to przedsiębiorcy, czy osoby prywatne - samochodów użytkowych w jak najprostszy sposób. W tym przypadku carsharing jest idealnym rozwiązaniem. Przez aplikację 4Mobility klienci w Warszawie i w Poznaniu mają możliwość dotarcia do potrzebnego im w danym momencie samochodu dostawczego w przeciągu kilku minut. Nasza flota składa się z Caddy Maxi, Transporter i Crafter – co oznacza, że jest to kombinacja dostosowana do wszystkich wyzwań transportowych. Od dziś auta te są dostępne w aplikacji 4Mobility. Caddy Maxi oraz część Transporterów będzie dostępna stojąc zaparkowana przy ulicy w strefie działania 4Mobility – a więc w systemie Free Floating. Natomiast Craftery będą dostępne w systemie Station Based, czyli w bazach operatora. Jesteśmy przekonani, że nasz serwis poprzez łatwość obsługi oraz transparentność kosztową zyska wielu zadowolonych klientów. Ciekawi nas jaki wpływ na zachowania Warszawiaków i Poznaniaków będzie miał stały, 24-godzinny dostęp do samochodów dostawczych marki Volkswagen – podkreśla Piotr Orłowski, Market Development Manager International ProShare.

Transporter  w okleinie o carsharingu jedzie po drodze
Transporter i Crafter w okleinie o carsharingu jadą po drodze, w tle most

Usługa zarządzana jest przez firmę 4Mobilty, specjalizującą się w obsłudze tego typu projektów, a mającą już spore doświadczenie w współpracy z markami koncernu Volkswagen.

Jesteśmy dumni, że wraz z naszym partnerem strategicznym Volkswagen Samochody Dostawcze możemy udostępnić użytkownikom 4Mobility nową usługę carsharingu. Od teraz mieszkańcy Poznania i Warszawy, oprócz samochodów osobowych będą mieli możliwość wynajmu aut dostawczych w trzech „rozmiarach” S/M/L. Nasz wspólny projekt kierujemy m.in. do klientów indywidualnych, którzy na co dzień korzystają z naszych aut osobowych, a w razie potrzeby mogą wybrać większe auto na minuty. Oferta jest również skierowana do klientów biznesowych mogących naszymi autami realizować np. bieżące dostawy do swoich sklepów. Nieustannie poszukujemy nowych możliwości rozwoju. Tym bardziej cieszymy się, że dzięki współpracy z koncernem Volkswagen możemy w ramach jednej aplikacji udostępniać auta osobowe i dostawcze – to sprawia, że aplikacja 4Mobility jest bardziej wszechstronna i jest ważnym krokiem w rozwoju mobilności - podkreśla Paweł Błaszczak, Prezes 4Mobility.

Może zainteresują Cię również:

Projekt „Misja Zerowa Emisja” – e‑Crafter w logistyce miejskiej

Wspieramy Dominikę Kasieczko podczas zawodów Red Bull X-Alps 

Uruchamiamy program „Future Logistics Challenge”

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %), chyba, że zaznaczono inaczej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html 
*5 letnim pakietem przeglądów serwisowych w standardzie objęte są tylko samochody z ceną z roku produkcji 2024, wyprodukowane w 2024 roku, limit przebiegu 50 000 km z możliwością rozszerzenia pakietu za dodatkową opłatą. Możliwe rozszerzenia limitu do 100 000 km za dopłatą 5000 zł netto (6150 zł brutto); 150 000 km za dopłatą 9000 zł netto (11 070 zł brutto); 200 000 km za dopłatą 13 000 zł netto (15 990 zł brutto); 250 000 km za dopłatą 19 000 zł netto (23 370 zł brutto). Podane ceny obowiązują dla wszystkich modeli marki Volkswagen Samochody Dostawcze, z wyłączeniem modelu ID. Buzz. Oferta dla modelu ID. Buzz to 3 letni pakiet przeglądów z limitem 90 000 km w standardzie. Możliwe rozszerzenie pakietu do 5 lat z limitem 150 000 km za dopłatą 1500 zł netto (1845 zł brutto).