ID. Buzz

Elektryczny kombivan, czyli małe
auto dostawcze na prąd w firmie 

Auta z silnikiem elektrycznym stają się coraz powszechniejsze w firmach. Zarządzający flotą zdają sobie sprawę z dobrego połączenia ich ładowności z napędem umożliwiającym dynamiczną i bezemisyjną jazdę w mieście. Nie bez znaczenia są też ułatwienia dla „elektryków” na ulicach polskich aglomeracji, jak choćby możliwość bezpłatnego parkowania w obszarze płatnych stref parkowania czy jazdy buspasami. Bezemisyjne samochody użytkowe posiada już wiele film z branży dostaw ostatniej mili, m.in. InPost, DHL czy DPD, a także firmy produkcyjno-usługowe np. Hilti. Część przedsiębiorców jednak wciąż zastanawia się czy elektryczny kombivan to rozwiązanie dla nich? Sprawdźmy.

Volkswagen Samochody Dostawcze proponuje przedsiębiorcom w pełni elektrycznego kombivana: Volkswagena ID. Buzz. Na rynku dostępne są dwie wersje ID. Buzz: jedna osobowaOpens an external link, idealna dla rodziny lub dla firmy, która przewozi swoich pracowników w różne miejsca oraz druga, czyli Cargo – miejski samochód dostawczyOpens an external link. Za ich napęd odpowiada silnik elektryczny i pojemny akumulator.

Elektryczny kombivan – ID. Buzz

ID. Buzz w wersji osobowej to auto wielozadaniowe, które doskonale sprawdzi się w czasie wypoczynku, jak i do zastosowań biznesowych, a to za sprawą sporej ładowności. Z tyłu zamontowano 3-miejscową przesuwaną kanapę, której oparcie można złożyć. Za nią mieści się – przy pięciu osobach na pokładzie – 1121-litrowa przestrzeń ładunkowa. Jeżeli siedzenia w drugim rzędzie zostaną złożone, pojemność bagażowa zwiększy się do 2205 litrów. W wyposażeniu standardowym znalazło się dwoje praktycznych drzwi przesuwnych. 

Wraz z ID. Buzz Cargo na rynku pojawił się jeden z najnowocześniejszych vanów na świecie. Standardowo oferowany jest z trzema miejscami w kabinie: fotelem kierowcy i dwumiejscową kanapą. Za nimi znajduje się zamontowana na stałe przegroda oddzielająca przestrzeń ładunkową, opcjonalnie wyposażona w okno i/lub otwór, przez który można ładować przedmioty. Pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi 3900 litrów i wystarcza na umieszczenie tu dwóch europalet. Model ID. Buzz Cargo jest wyposażony w szeroko otwieraną klapę tylną i drzwi przesuwne po stronie pasażera. 

Serce ID. Buzz – silnik elektryczny

ID. Buzz to doskonałe, wielofunkcyjne narzędzie. Silnik elektryczny o mocy 150 kW (204 KM) od razu umożliwia uzyskanie maksymalnego momentu obrotowego 310 Nm. Rezultatem tego jest bardzo dynamiczna reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszenia. Umieszczenie akumulatora o pojemności 77 kWh netto głęboko w podłodze pojazdu, powoduje obniżenie środka ciężkości i – pomimo podniesionego nadwozia – zmniejszenie kołysania bocznego do minimum. Ciężar w pojeździe jest rozłożony centralnie, co gwarantuje neutralne prowadzenie. Z uwagi na duże nadkola, promień skrętu jest mały i wynosi tylko 11,1 m. Wszystko to sprawia, że ID. Buzz idealnie się sprawdzi również podczas jazdy w mieście i parkowania na zatłoczonych ulicach.

ID. Buzz w trasie - ładowanie

W trybie jazdy mieszanej zasięg ID. Buzz wynosi nawet 423 km, a zasięg ID. Buzz Cargo do 425 km. Akumulator można ładować w domu, w pracy lub w publicznych punktach ładowania prądem zmiennym AC z mocą 11 kW. W stacjach szybkiego ładowania prądem stałym DC ładowanie (od 5 do 80 proc.) trwa 30 minut. 

Jazda w mieście i poza nim – wsparcie kierowcy

Na życzenie dostępne są nowe systemy wsparcia kierowcy, takie jak asystent podróży Travel Assist, korzystający z danych rozproszonych i wspomaganie zmiany pasa ruchu. Nowością jest także asystent parkowania Park Assist Plus z funkcją pamięci, który zadba o automatyczne manewrowanie do domowego garażu, wiaty czy na miejsce firmowego parkingu. Wiele systemów wspomagania kierowcy przewidziano już w wyposażeniu standardowym, na przykład interaktywny system Car2X (ostrzega o zagrożeniach w najbliższym otoczeniu pojazdu) oraz system monitorowania obszaru przed pojazdem Front Assist, odpowiadający za monitoring ruchu pieszych i rowerzystów (autonomiczne hamowanie awaryjne). Jednostki sterujące ID. Buzz wyjeżdżają z fabryki wyposażone w najnowsze oprogramowanie Volkswagena. W razie potrzeby można je łatwo zaktualizować bezprzewodowo, bez konieczności odwiedzania warsztatu. 

W ID. Buzz w pełni wykorzystano także technologię diodową. Opcjonalnym wyposażeniem oferowanym w ID. Buzz są reflektory diodowe Matrix IQ.LIGHT, które interaktywnie oświetlają jezdnię i zbliżające się zakręty.

Jazda buzz ograniczeń!

Okazuje się, że elektryczny kombivan marki Volkswagen to połączenie praktyczności, stylu i rozwiązań „szytych na miarę” swojego użytkownika. Przedsiębiorcy docenią sporą ładowność, która ułatwi im codzienne zadania. Dodatkowo sprawdzony napęd, pozwoli elektrycznemu sercu pojazdu na optymalną pracę. Ułatwienia dla pojazdów z silnikiem elektrycznym sprawią, że jazda w mieście i parkowanie będą dziecinnie proste, a to za sprawą regulacji, zapewniającym bezemisyjnym modelom preferencyjne zasady w ruchu drogowym.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %), chyba, że zaznaczono inaczej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html 
*5 letnim pakietem przeglądów serwisowych w standardzie objęte są tylko samochody z ceną z roku produkcji 2024, wyprodukowane w 2024 roku, limit przebiegu 50 000 km z możliwością rozszerzenia pakietu za dodatkową opłatą. Możliwe rozszerzenia limitu do 100 000 km za dopłatą 5000 zł netto (6150 zł brutto); 150 000 km za dopłatą 9000 zł netto (11 070 zł brutto); 200 000 km za dopłatą 13 000 zł netto (15 990 zł brutto); 250 000 km za dopłatą 19 000 zł netto (23 370 zł brutto). Podane ceny obowiązują dla wszystkich modeli marki Volkswagen Samochody Dostawcze, z wyłączeniem modelu ID. Buzz. Oferta dla modelu ID. Buzz to 3 letni pakiet przeglądów z limitem 90 000 km w standardzie. Możliwe rozszerzenie pakietu do 5 lat z limitem 150 000 km za dopłatą 1500 zł netto (1845 zł brutto).