ID.Buzz
Aktualności

Światowy Kongres ITS wskazuje przyszłość transportu: autonomiczny Volkswagen ID.BUZZ już w roku 2025 pojawi się na ulicach Hamburga

Aktualności

Światowy Kongres ITS wskazuje przyszłość transportu: autonomiczny Volkswagen ID.BUZZ już w roku 2025 pojawi się na ulicach Hamburga

12.10.2021

Podczas trwającego właśnie w Hamburgu Światowego Kongresu ITS, Volkswagen Samochody Dostawcze oraz dostawca usług mobilności firma MOIA, prezentują możliwe nowe zastosowania związane z dynamicznym rozwojem pojazdów autonomicznych. Odwiedzający targi mogą zająć miejsce w wygodnych fotelach modelu ID.BUZZ AD11 w standardowej, przygotowanej przez MOIA konfiguracji shuttle-busa i spoglądając na ekran przed nimi przekonać się, jak można zorganizować autonomiczny transport osób i towarów. „Widzimy siebie jako partnerów miast i chcemy wraz z naszymi usługami mobilności wnieść istotny wkład w poprawę oferty transportowej i bezpieczeństwa na drogach” - podkreślił Michael Obrowski, członek zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze. Słowa te skierowane były do burmistrza Hamburga Petera Tschentschera, który odwiedził stoisko marki. To właśnie w jego mieście już w 2025 roku zadebiutują autonomiczne shuttle-busy marki Volkswagen Samochody Dostawcze z floty MOIA. Wiele dużych miast z Europy i z USA zapowiada, że już wkrótce pójdzie w ślady Hamburga.

Odbywający się w Hamburgu Światowy Kongres ITS jest jednym z najważniejszych w skali globalnej miejsc, gdzie prezentowane są najnowsze rozwiązania w zakresie mobilności, z myślą o zastosowaniu ich na całym świecie. To również najważniejsza międzynarodowa impreza branżowa pokazująca inteligentne systemy i usługi transportowe - wydarzenie, na którym spotykają się specjaliści z branż IT, mobilności i logistyki, a także przedstawiciele polityki i stowarzyszeń branżowych. Głównym tematem spotkań jest m.in. zautomatyzowana, współdzielona mobilność, czyli transformacja sposobu przejazdu: od jazdy z kierowcą, do jazdy autonomicznej.

Dla Grupy Volkswagen autonomiczna jazda jest kluczową techniką, która otwiera pole nowym rozwiązaniom w zakresie mobilności i zwiększa bezpieczeństwo na drogach. Volkswagen Samochody Dostawcze, MOIA i amerykańska firma technologiczna ARGO AI, która opracowała system autonomicznej jazdy, już teraz, w Hamburgu, testują pilotażowy system autonomicznego ride-poolingu. MOIA, na swoim stoisku w hali nr 5 Hamburskiego Centrum Kongresowego (CCH), za pomocą interaktywnej symulacji pokazuje wkład, jaki ride-pooling z użyciem dużych flot pojazdów autonomicznych może wnieść we wspieranie przejścia na alternatywne formy mobilności. „MOIA już teraz prowadzi takie testy i przymiarki z użyciem kilkuset pojazdów. Jeśli flota zostanie zwiększona do 1000 lub więcej aut, pełne zalety ride-poolingu będą jeszcze wyraźniej widoczne. Oferta mobilności dla użytkowników wzrasta, zmniejsza się ilość transportu indywidualnego, zyskuje lokalny transport publiczny” - mówi prezes MOIA Robert Henrich.

Volkswagen Samochody Dostawcze i MOIA postrzegają siebie w tym projekcie jako partnerów miast i miejskiej infrastruktury. Dzięki swojej standardowej usłudze ride-poolingu, MOIA już teraz wspomaga lokalny transport publiczny w Hamburgu. Podczas ubiegłorocznego lockdownu, MOIA dodatkowo wdrożyła usługę dla władz tego miasta, przewożąc kluczowych pracowników do ich miejsc pracy w okresie od północy do 6 rano.

1 ID. BUZZ AD – samochód nie będzie dostępny w sprzedaży.

MOIA


MOIA jest spółką zależną Grupy Volkswagen. Firma rozwija usługi mobilności w Berlinie i w Hamburgu oraz współpracuje z miastami i lokalnymi operatorami transportu publicznego. MOIA opracowuje i wdraża obecnie system ridepooling, którego celem jest minimalizacja indywidualnego ruchu samochodowego oraz bardziej efektywne wykorzystanie infrastruktury drogowej. Rezultatem mają być miasta odciążone od korków, hałasu i spalin. MOIA, już od roku 2018 oferuje swoją usługę ridepooling w Hanowerze, a od roku 2019 również w Hamburgu. Więcej informacji na stronie www.moia.ioOpens an external link

Argo AI


Argo AI to globalna platforma technologiczna dla pojazdów autonomicznych, z siedzibą w Pittsburghu, w Pensylwanii (USA). By poruszanie się po miastach stało się bezpieczne, łatwe i przyjemne dla wszystkich, firma rozwija technologię autonomicznej jazdy we współpracy z wiodącymi producentami samochodów, w tym z Ford Motor Company i Volkswagen Group. Argo AI zatrudnia ponad 1200 osób, a jej centra inżynieryjne znajdują się w Dearborn, Michigan; Cranbury, New Jersey; Palo Alto, Kalifornia; oraz w Monachium, Niemcy. Obecnie Argo testuje pojazdy autonomiczne na drogach publicznych w Miami na Florydzie, Austin w Teksasie, w Waszyngtonie, a także w Pensylwanii, Michigan i Kalifornii. Więcej informacji na temat Argo można znaleźć na stronie www.argo.aiOpens an external link

Może zainteresują Cię również:

Sprawne funkcjonowanie floty pojazdów: usługa We Connect Fleet dostępna dla klientów

Jeszcze bardziej innowacyjny i scyfryzowany: w zmodernizowanej fabryce Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze rozpoczęto seryjną produkcję Nowego Multivana

Nowy Multivan gotowy do zamówień w konfiguratorze

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %).
    Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Informujemy, iż całkowita cena danego modelu wymaga dodatkowej weryfikacji i potwierdzenia z Autoryzowanym Dealerem marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Brak informacji o cenie niektórych elementów wyposażenia nie oznacza, że wchodzą one w skład wyposażenia standardowego. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. Wszelkie informacje prezentowane w pliku pobranym z Konfiguratora lub jego wydruku są aktualne na dzień pobrania pliku. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze.
    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html
  • Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km.
    Wszystkie powyższe wartości podano na podstawie świadectw homologacji typu, dla cyklu mieszanego. Wartości oparte na NEDC nie są porównywalne z wartościami opartymi na WLTP. Pojazdy z roku modelowego 2020 i 2021 uzyskały homologacje zgodnie z procedurą WLTP, więcej informacji na stronie: WLTP. Dane na podstawie świadectw homologacji typu: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/warto-wiedziec/wltp.html
    O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki Volkswagen Samochody Dostawcze lub sprawdź na stronie vwdostawcze.pl