ID.Buzz
Aktualności

Światowy Kongres ITS wskazuje przyszłość transportu: autonomiczny Volkswagen ID. BUZZ już w roku 2025 pojawi się na ulicach Hamburga

Aktualności

Światowy Kongres ITS wskazuje przyszłość transportu: autonomiczny Volkswagen ID. BUZZ już w roku 2025 pojawi się na ulicach Hamburga

12.10.2021

Podczas trwającego właśnie w Hamburgu Światowego Kongresu ITS, Volkswagen Samochody Dostawcze oraz dostawca usług mobilności firma MOIA, prezentują możliwe nowe zastosowania związane z dynamicznym rozwojem pojazdów autonomicznych. Odwiedzający targi mogą zająć miejsce w wygodnych fotelach modelu ID. BUZZ AD11 w standardowej, przygotowanej przez MOIA konfiguracji shuttle-busa i spoglądając na ekran przed nimi przekonać się, jak można zorganizować autonomiczny transport osób i towarów. „Widzimy siebie jako partnerów miast i chcemy wraz z naszymi usługami mobilności wnieść istotny wkład w poprawę oferty transportowej i bezpieczeństwa na drogach” - podkreślił Michael Obrowski, członek zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze. Słowa te skierowane były do burmistrza Hamburga Petera Tschentschera, który odwiedził stoisko marki. To właśnie w jego mieście już w 2025 roku zadebiutują autonomiczne shuttle-busy marki Volkswagen Samochody Dostawcze z floty MOIA. Wiele dużych miast z Europy i z USA zapowiada, że już wkrótce pójdzie w ślady Hamburga.

Odbywający się w Hamburgu Światowy Kongres ITS jest jednym z najważniejszych w skali globalnej miejsc, gdzie prezentowane są najnowsze rozwiązania w zakresie mobilności, z myślą o zastosowaniu ich na całym świecie. To również najważniejsza międzynarodowa impreza branżowa pokazująca inteligentne systemy i usługi transportowe - wydarzenie, na którym spotykają się specjaliści z branż IT, mobilności i logistyki, a także przedstawiciele polityki i stowarzyszeń branżowych. Głównym tematem spotkań jest m.in. zautomatyzowana, współdzielona mobilność, czyli transformacja sposobu przejazdu: od jazdy z kierowcą, do jazdy autonomicznej.

Dla Grupy Volkswagen autonomiczna jazda jest kluczową techniką, która otwiera pole nowym rozwiązaniom w zakresie mobilności i zwiększa bezpieczeństwo na drogach. Volkswagen Samochody Dostawcze, MOIA i amerykańska firma technologiczna ARGO AI, która opracowała system autonomicznej jazdy, już teraz, w Hamburgu, testują pilotażowy system autonomicznego ride-poolingu. MOIA, na swoim stoisku w hali nr 5 Hamburskiego Centrum Kongresowego (CCH), za pomocą interaktywnej symulacji pokazuje wkład, jaki ride-pooling z użyciem dużych flot pojazdów autonomicznych może wnieść we wspieranie przejścia na alternatywne formy mobilności. „MOIA już teraz prowadzi takie testy i przymiarki z użyciem kilkuset pojazdów. Jeśli flota zostanie zwiększona do 1000 lub więcej aut, pełne zalety ride-poolingu będą jeszcze wyraźniej widoczne. Oferta mobilności dla użytkowników wzrasta, zmniejsza się ilość transportu indywidualnego, zyskuje lokalny transport publiczny” - mówi prezes MOIA Robert Henrich.

Volkswagen Samochody Dostawcze i MOIA postrzegają siebie w tym projekcie jako partnerów miast i miejskiej infrastruktury. Dzięki swojej standardowej usłudze ride-poolingu, MOIA już teraz wspomaga lokalny transport publiczny w Hamburgu. Podczas ubiegłorocznego lockdownu, MOIA dodatkowo wdrożyła usługę dla władz tego miasta, przewożąc kluczowych pracowników do ich miejsc pracy w okresie od północy do 6 rano.

1 ID. BUZZ AD – samochód nie będzie dostępny w sprzedaży.

MOIA


MOIA jest spółką zależną Grupy Volkswagen. Firma rozwija usługi mobilności w Berlinie i w Hamburgu oraz współpracuje z miastami i lokalnymi operatorami transportu publicznego. MOIA opracowuje i wdraża obecnie system ridepooling, którego celem jest minimalizacja indywidualnego ruchu samochodowego oraz bardziej efektywne wykorzystanie infrastruktury drogowej. Rezultatem mają być miasta odciążone od korków, hałasu i spalin. MOIA, już od roku 2018 oferuje swoją usługę ridepooling w Hanowerze, a od roku 2019 również w Hamburgu. Więcej informacji na stronie www.moia.ioOpens an external link

Argo AI


Argo AI to globalna platforma technologiczna dla pojazdów autonomicznych, z siedzibą w Pittsburghu, w Pensylwanii (USA). By poruszanie się po miastach stało się bezpieczne, łatwe i przyjemne dla wszystkich, firma rozwija technologię autonomicznej jazdy we współpracy z wiodącymi producentami samochodów, w tym z Ford Motor Company i Volkswagen Group. Argo AI zatrudnia ponad 1200 osób, a jej centra inżynieryjne znajdują się w Dearborn, Michigan; Cranbury, New Jersey; Palo Alto, Kalifornia; oraz w Monachium, Niemcy. Obecnie Argo testuje pojazdy autonomiczne na drogach publicznych w Miami na Florydzie, Austin w Teksasie, w Waszyngtonie, a także w Pensylwanii, Michigan i Kalifornii. Więcej informacji na temat Argo można znaleźć na stronie www.argo.aiOpens an external link

Może zainteresują Cię również:

Sprawne funkcjonowanie floty pojazdów: usługa We Connect Fleet dostępna dla klientów

Jeszcze bardziej innowacyjny i scyfryzowany: w zmodernizowanej fabryce Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze rozpoczęto seryjną produkcję Nowego Multivana

Nowy Multivan gotowy do zamówień w konfiguratorze

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/warto-wiedziec/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %). Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
  • Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html