Volkswagen Samochody Dostawcze

Ile kosztuje elektryczny samochód dostawczy?
Czy jego zakup jest korzystniejszy dla firmy? 

Elektromobilność jest przyszłością nie tylko w przypadku transportu osobowego, ale również w przypadku transportu towarów – samochodów dostawczych. Coraz więcej obecnych na polskim rynku producentów oferuje nie tylko osobowe samochody elektryczne, ale również elektryczne dostawczaki. Ich sprzedaż systematycznie rośnie, a dofinansowanie zakupu auta elektrycznego z programu „Mój elektryk”, z pewnością jeszcze ją zwiększy. Ciekawą propozycję elektrycznych dostawczaków ma marka Volkswagen Samochody Dostawcze, oferująca klientom dwa modele: Volkswagena ID. Buzz’a oraz Volkswagena e-Craftera.

Obecny na rynku już od roku 2019 w pełni elektryczny Volkswagen e‑CrafterOpens an external link, to duży samochód dostawczy o ładowności 956 kg. Jego elektryczny silnik o mocy szczytowej 136 KM, rozwija 290 Nm stałego momentu obrotowego w całym zakresie prędkości obrotowych. Bateria litowo-jonowa e-Craftera o pojemności 35,8 kWh ma zasięg do 115 km przy pełnym naładowaniu. Można ją naładować do poziomu 80% w 45 minut. Volkswagen e‑Crafter oferowany jest wyłącznie w wersji furgon. Z konkurencją wygrywa objętością przestrzeni ładunkowej: do 10,7 m3, i jej wysokością 1861 mm. Ceny Volkswagena e-Craftera rozpoczynają się od 276 920 złotych netto.

Drugim w pełni elektrycznym samochodem oferowanym przez markę Volkswagen Samochody Dostawcze jest model ID. Buzz w wersji CargoOpens an external link. Model mniejszy niż e‑Crafter cieszy się zainteresowaniem drobnych przedsiębiorców, serwisantów, kurierów i dostawców ostatniej mili. ID. Buzz Cargo oferuje nowoczesną mobilność potrzebną do prowadzenia działalności gospodarczej,  nawet w przypadku koniecznych dłuższych podróży. Napęd elektryczny modelu ID. Buzz Cargo wyznacza nowe standardy marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Silnik elektryczny o mocy maksymalnej 150 kW umieszczony jest z tyłu pojazdu, co pozwala na znaczną oszczędność miejsca. Akumulator o mocy 77 kWh pojemności użytecznej (netto) zapewnia zasięg do 424 km bez konieczności ładowania. Maksymalna ładowność ID. Buzza Cargo wynosi 719 kg, a objętość przestrzeni ładunkowej to 3,9 m3. Bez problemu zmieszczą się w nim dwie europalety. Ceny Volkswagena ID. Buzz Cargo rozpoczynają się od 227 920 złotych netto.

Możliwość dofinansowania zakupu samochodu elektrycznego

Zainteresowani elektrycznym dostawczakiem przedsiębiorcy nie powinni jednak sugerować się tutaj cenami obu modeli. Zarówno Volkswagen e‑Crafter, jak i Volkswagen ID. Buzz w najbardziej interesującej przedsiębiorców wersji Cargo, objęte są dofinansowaniem na zakup, z puli programu „Mój elektryk”. Oba, jako samochody przeznaczone do przewozu ładunków i charakteryzujące się masą własną do 3,5 tony (przedstawiciele segmentu N1), liczyć mogą na dofinansowanie rzędu 20% kosztów bez dodatkowych zobowiązań (nie więcej niż 50 tys. zł), albo 30% kosztów (do 70 tys. zł) przy wymaganym średniorocznym przebiegu 20 tys. km – którego osiągnięcie w przypadku samochodu dostawczego nie jest wielkim problemem. Ustawodawca w przypadku samochodów z segmentu N1 nie określił maksymalnej ceny do jakiej można uzyskać dofinansowanie, co może być dodatkowym bodźcem do zakupu elektrycznego dostawczaka. Dodatkowo warto wziąć pod uwagę leasing takiego elektrycznego samochodu dostawczego, który przynosi dodatkowe korzyści w postaci częściowego lub całkowitego odliczenia podatku VAT.

Odliczając zatem około 1/4 kosztów zakupu i cały lub część podatku VAT, okazuje się, że zakup elektrycznego samochodu dostawczego nie jest aż tak wielkim wydatkiem. Nie bez znaczenia jest też pozytywny wpływ e-Craftera i ID. Buzz’a Cargo na środowisko naturalne. Są to samochody bezemisyjne, nie zanieczyszczają powietrza spalinami, a ich elektryczne napędy nie emituje hałasu typowego dla samochodów spalinowych. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców, ale również podwyższa komfort pracy kierowców i pozytywnie wpływa na ich efektywność.

Koszty użytkowania elektrycznego samochodu dostawczego

Znacznie tańsze jest też ich użytkowanie – koszt energii jest wyraźnie niższy niż paliwa w aucie z konwencjonalnym napędem, bez porównania tańsze są także przeglądy (brak wymiany oleju czy filtrów w silniku, stosunkowo długie przebiegi między przeglądami). A pamiętając jeszcze, że elektryczne samochody nie muszą w miastach płacić za parkowanie w strefach płatnego parkowania i że mogą omijać korki poruszając się buspasami, okazuje się, że są bardzo rozsądnym wyborem dla przedsiębiorcy.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %), chyba, że zaznaczono inaczej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html 
*5 letnim pakietem przeglądów serwisowych w standardzie objęte są tylko samochody z ceną z roku produkcji 2024, wyprodukowane w 2024 roku, limit przebiegu 50 000 km z możliwością rozszerzenia pakietu za dodatkową opłatą. Możliwe rozszerzenia limitu do 100 000 km za dopłatą 5000 zł netto (6150 zł brutto); 150 000 km za dopłatą 9000 zł netto (11 070 zł brutto); 200 000 km za dopłatą 13 000 zł netto (15 990 zł brutto); 250 000 km za dopłatą 19 000 zł netto (23 370 zł brutto). Podane ceny obowiązują dla wszystkich modeli marki Volkswagen Samochody Dostawcze, z wyłączeniem modelu ID. Buzz. Oferta dla modelu ID. Buzz to 3 letni pakiet przeglądów z limitem 90 000 km w standardzie. Możliwe rozszerzenie pakietu do 5 lat z limitem 150 000 km za dopłatą 1500 zł netto (1845 zł brutto).