Elektryczny e-BULLI na drodze
Elektryczny e-BULLI na drodze
Elektryczny e-BULLI na drodze
Elektryczny e-BULLI na drodze

Elektryczny e-BULLI

Elektryczny e-BULLI

Klasykiem w nową erę elektrycznej mobilności

Czy kultowemu, historycznemu pojazdowi, takiemu jak Volkswagen T1 nazywanemu pieszczotliwie Bulli można nadać nowoczesne elektryczne serce? Oczywiście, że tak. A nawet nie tylko serce, czyli system napędu, ale też zawieszenie, podwozie, czy systemy wspomagania. Dowodzi tego najnowszy model koncepcyjny przedstawiony przez markę Volkswagen Samochody Dostawcze prezentując nowoczesny, ale jednocześnie na wskroś klasyczny model e-BULLI. To koncepcyjne auto, wyposażone w najnowsze, pochodzące z elektrycznych samochodów marki Volkswagen systemy napędowe, zbudowane zostało na bazie wyprodukowanego w roku 1966 i od podstaw odrestaurowanego modelu T1 Samba Bus. A co kryje się pod odnowionym nadwoziem ponad pięćdziesięcioletniego Bulli?

Zaczęło się od odważnej idei, by wyposażyć historycznego Bulli w zeroemisyjny układ napędowy i w ten sposób dostosować go do wyzwań nowej ery. W tym celu inżynierowie i projektanci marki Volkswagen Samochody Dostawcze, wraz ze specjalistami od systemów napędowych z Volkswagen Group Components i firmą eClassics specjalizującą się w przebudowach samochodów elektrycznych, utworzyli specjalny zespół projektowy. Jako podstawę do stworzenia przyszłego e-BULLI zespół wybrał model Volkswagen T1 Samba Bus wyprodukowany w Hanowerze w roku 1966. Samochód ten, przed sprowadzeniem go z powrotem do Europy i przed przebudową, spędził pół wieku na drogach Kalifornii. Jedno było pewne od samego początku: e-BULLI miał być prawdziwym T1, ale wykorzystującym najnowsze elektryczne elementy układu napędowego koncernu Volkswagen. Ten plan został teraz zrealizowany. Pojazd stanowi przykład wielkiego potencjału, jaki oferuje ta koncepcja.