Nowy Caddy - widok z przodu
Aktualności

Więcej bezpieczeństwa na drodze: napęd na cztery koła 4MOTION w gamie modeli Volkswagen Samochody Dostawcze

Aktualności

Więcej bezpieczeństwa na drodze: napęd na cztery koła 4MOTION w gamie modeli Volkswagen Samochody Dostawcze

23 marca 2021

Napęd na cztery koła nie jest przywilejem wyłącznie samochodów terenowych. Volkswagen Samochody Dostawcze oferuje tego typu napęd – pod nazwą 4MOTION, również w przypadku najnowszego Caddy 5, a także modeli Transporter T6.1 i Crafter. To doskonała propozycja dla osób wykorzystujących swego dostawczego Volkswagena do jazdy poza utwardzonymi drogami, zwracających uwagę na lepszą trakcję i poruszających się często z przyczepą.

Stosowany we wszystkich modelach marki Volkswagen Samochody Dostawcze napęd na cztery koła 4MOTION to podstawa nie tylko większych możliwości jazdy w terenie, ale przede wszystkim dobrych właściwości jezdnych i jak najlepszych osiągów pojazdu. Samochód z napędem na cztery koła jest bardziej bezpieczny. Wynika to nie tylko ze znacznie lepszej trakcji i możliwości przeniesienia momentu obrotowego do każdego z kół, ale również z uwagi na bardziej równomierny rozkład masy samochodu z napędem na cztery koła niż auta z napędem na jedną oś. Lepsza trakcja i rozkład masy ułatwiają także podróżowanie z przyczepą.

Czym charakteryzuje się napęd na cztery koła 4MOTION? To rozwiązanie napędowe, w którym na trudnej nawierzchni sprzęgło wielopłytkowe Haldex natychmiast przenosi siłę napędową na koła z lepszą trakcją. Haldex to samoblokujące się sprzęgło stosowane jako centralny mechanizm różnicowy dla optymalnego rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią napędzaną. Poprzez to sterowane elektronicznie sprzęgło wielotarczowe na tylnej osi, napęd dostosowuje się automatycznie do aktualnej sytuacji na drodze i w ten sposób przyczynia się do znacznie spokojniejszego zachowania się samochodu, większego bezpieczeństwa w zakrętach i bardziej precyzyjnego prowadzenia pojazdu.

W przypadku Volkswagena Caddy 5 i innych modeli Grupy osadzonych na płycie MQB, stosowane jest sprzęgło Haldex VI generacji. Ma ono zmienioną, bardziej zwartą budowę, większą odporność i zmodyfikowany sposób działania. Wraz z optymalizacją przekładni tylnej osi doprowadziło to w Caddy 5 - w porównaniu z poprzednikiem - do zmniejszenia zużycia paliwa, a przez to również emisji CO2. Niewielka waga systemu jest też podstawą optymalnych właściwości jezdnych i wysokiej dynamiki jazdy. Napęd 4MOTION nie zmienia kształtu podłogi samochodu, dzięki czemu zachowujemy takie same gabaryty przestrzeni ładunkowej/pasażerskiej jak dla modeli z napędem wyłącznie na przednią oś.

W Caddy 5 napęd na wszystkie koła 4MOTION dostępny jest dla wszystkich wariantów modelowych – dostawczych jak i osobowych (z wyjątkiem wersji Kombi) – zarówno w wersji Maxi, jak i krótkiej. Napęd ten występuje wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 90 kW/122 KM i z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów.

Nowy Caddy - widok od boku

Napęd 4MOTION stosowany jest także w modelu Transporter T6.1. Wszedł on do produkcji w Transporterze wraz z modelem T5 w roku 2005, zastępując wówczas napęd Syncro stosowany w poprzednich modelach: T3 i T4. Ciekawostką jest, że pierwszym modelem Volkswagena wyposażonym w napęd na cztery koła był Transporter T2 z 1975 roku – legendarny „Ogórek”. Niestety, powstało zaledwie kilka prototypów tego samochodu wyposażonych w dwulitrowy silnik typu bokser, skrzynię biegów o czterech przełożeniach oraz w przekładnię hydrokinetyczną, która załączała dodatkowy napęd na przednie koła.

Dziś napęd 4MOTION dostępny jest dla wszystkich wersji nadwozia T6.1, czyli: Transporter 6.1 Skrzyniowy, Transporter 6.1 Furgon, Transporter 6.1 Kombi, Caravelle 6.1, Multivan 6.1 oraz California 6.1. W wersjach tych napęd na cztery koła współpracować może z silnikiem 2.0 TDI 150 KM (z manualną skrzynią sześciobiegową lub siedmiobiegową automatyczną DSG) albo z jednostką 2.0 TDI 204 KM (tylko skrzynia DSG). Jako dodatkowe wsparcie można domówić opcję: „Blokada tylnego mechanizmu różnicowego, manualna”. Blokada wyzwalana jest przyciskiem z kokpitu i jest aktywna do prędkości 45km/h. Ułatwia ruszanie w trudnych warunkach, poza utwardzonymi drogami, i sprawia, że Transporter jest jednym z najbardziej przystosowanych do jazdy terenowej pojazdów w swojej klasie. Dodatkowo można domówić również opcję: asystent zjazdu ze wzniesienia, która zapewnia kontrolowane i komfortowe zjeżdżanie ze wzniesień poprzez obniżenie prędkości obrotowej silnika oraz ewentualne ingerencje w układ hamulcowy.

Napędem 4MOTION poszczycić się może również największy z dostawczych Volkswagenów – model Crafter. W jego przypadku dostępny jest we wszystkich wariantach modelowych, tzn. dla furgonów, wersji skrzyniowych oraz podwozi do zabudowy. Montuje się go w wariantach o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony z pojedynczym ogumieniem z tyłu i z silnikiem ustawionym poprzecznie. W wersjach tych napęd 4MOTION może współpracować z silnikiem 2.0 TDI 140 KM z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów albo z jednostką 2.0 TDI 177 KM z manualną skrzynią sześciobiegową lub automatyczną, ośmiobiegową. Jako dodatkowe wsparcie można zamówić blokadę tylnego mechanizmu różnicowego.

Samochody z napędem na cztery koła 4MOTION można zamawiać do produkcji w salonach dealerskich marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Więcej informacji można też znaleźć na stronie www.vwdostawcze.plOpens an external link.

Może zainteresują Cię również:

Volkswagen Caddy 5 - kompaktowy rodzinny minivan

Volkswagen wzmocni swoją pozycję w 2021 roku: elektryfikacja i cyfryzacja na pierwszym planie

"Kochanie, zmniejszyłem naszego Bulli!" - kultowy Volkswagen teraz jako miniaturka PLAYMOBIL

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %), chyba, że zaznaczono inaczej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html 
*5 letnim pakietem przeglądów serwisowych w standardzie objęte są tylko samochody z ceną z roku produkcji 2024, wyprodukowane w 2024 roku, limit przebiegu 50 000 km z możliwością rozszerzenia pakietu za dodatkową opłatą. Możliwe rozszerzenia limitu do 100 000 km za dopłatą 5000 zł netto (6150 zł brutto); 150 000 km za dopłatą 9000 zł netto (11 070 zł brutto); 200 000 km za dopłatą 13 000 zł netto (15 990 zł brutto); 250 000 km za dopłatą 19 000 zł netto (23 370 zł brutto). Podane ceny obowiązują dla wszystkich modeli marki Volkswagen Samochody Dostawcze, z wyłączeniem modelu ID. Buzz. Oferta dla modelu ID. Buzz to 3 letni pakiet przeglądów z limitem 90 000 km w standardzie. Możliwe rozszerzenie pakietu do 5 lat z limitem 150 000 km za dopłatą 1500 zł netto (1845 zł brutto).