Dwie kobiety przy stoliku campingowym obok Caddy California
Aktualności

Światowa premiera: Nowy Caddy idealny na długie podróże

Aktualności

Światowa premiera: Nowy Caddy idealny na długie podróże

3 września 2020

Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza na światową premierę nowego Caddy California. Choć jest to niewątpliwie następca wielofunkcyjnego Caddy Beach, każdy najdrobniejszy szczegół tego samochodu został przemyślany, przeprojektowany i przebudowany na nowo. W ten sposób powstało perfekcyjne połączenie kompaktowego vana i inteligentnie zaprojektowanego kampera. Jego nazwa mówi sama za siebie: California. Oznacza ona innowacyjne, szczegółowe rozwiązania, które z Californii budowanej na bazie Transportera T3, T4, T5, T6 i T6.1 uczyniły najbardziej udany samochód kempingowy na świecie. W roku 2019 Volkswagen Samochody Dostawcze przeniósł prezentowaną w Californii filozofię „wielofunkcyjnego narzędzia” do Grand Californii – dużego kampera zbudowanego na bazie Craftera. Teraz, w roku 2020, w segmencie kompaktowych samochodów kempingowych debiutuje nowy Caddy California, który podobnie jak Grand California w całości powstaje w polskiej fabryce Volkswagen Poznań. Od teraz dostępne są zatem trzy różne modele California - rodzina samochodów kempingowych na każdy budżet, każdą podróż i każdą przygodę.

Caddy California powstał na bazie Caddy piątej generacji. Jest zatem pierwszym kamperem wykorzystującym benefity modułowej platformy konstrukcyjnej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB): najnowsze rozwiązania techniczne i znaczny przyrost przestrzeni. Nowy kompaktowy kamper produkowany jest w Polsce, w fabryce Volkswagen Poznań. Zakłady te są jedynymi na świecie, w których od początku do końca budowane są modele Caddy i Crafter oraz bazujące na nich samochody kempingowe.

Caddy California o długości 4501 mm pojawi się na rynku jeszcze przed końcem tego roku, natomiast wersja z większym rozstawem osi – o długości 4853 mm, w roku 2021. Samochód zachwyca przemyślanymi do ostatniego szczegółu rozwiązaniami. Wśród nich jest np. nowe rozkładane łóżko. Dzięki talerzowym sprężynom i wysokiej jakości materacowi, jego konstrukcja zapewnia tak samo wysoki komfort snu jak łóżka w T6.1 California i Grand California. Łóżko jest bardzo duże. Jego wymiary to 1980 x 1070 mm. Po złożeniu zmniejsza się jednak do jednej trzeciej długości. Podczas gdy w poprzednim modelu drugi rząd siedzeń był częścią konstrukcji łóżka, teraz już tak nie jest. Dlatego przed podróżą siedzenia w drugim rzędzie można bardzo łatwo wyjąć. Również w tym obszarze Caddy California zapewnia znacznie więcej miejsca do przechowywania.

Nowa mini kuchnia sprawia, że ten kompaktowy kamper jest jeszcze bardziej wszechstronny

Opcjonalna mini kuchnia w Caddy California to nowa funkcja, atrakcja i unikalna cecha w tej klasie samochodów kempingowych. Umieszczona jest z tyłu, po lewej stronie przestrzeni ładunkowej, pod łóżkiem, a po otwarciu tylnej klapy można ją łatwo wysunąć. Podniesiona klapa tylna zapewnia również ochronę przed deszczem podczas gotowania. Nowa kuchenka wysuwana jest z tylnej części pojazdu, daje więc stojącemu na zewnątrz gotującemu optymalny dostęp do niej i możliwość gotowania na stojąco. Mini kuchnia składa się z dwóch części. W górnej części znajduje się jednopalnikowa kuchenka gazowa z osłoną przed wiatrem i poręczną półką. Natomiast w dolnej, wysuwanej części znajduje się pojemnik na sztućce oraz dodatkowe miejsce do przechowywania naczyń i prowiantu. W tylnej części kuchni znajduje się bezpiecznie zamykana, wentylowana skrzynia na butlę gazową (ciężar wypełnienia butli ok. 1,85 kg). Z mini kuchnią na pokładzie, Caddy California została zaszczycona homologacją jako samochód kempingowy.

Wysuwana kuchenka w Caddy California
Kobieta we wnętrzu Caddy California, widok na panoramiczny dach

Po raz pierwszy z panoramicznym dachem o powierzchni 1,4 m2

Caddy California może być opcjonalnie skonfigurowany z dużym panoramicznym dachem. W nocy szklany dach o powierzchni 1,4 m2 daje wspaniały widok na gwiazdy, a w dzień zalewa wnętrze światłem. Volkswagen Samochody Dostawcze dodatkowo udoskonalił praktyczny system toreb do przechowywania, które mogą pomieścić przedmioty o wadze do pięciu kilogramów z każdej strony. Torby te zawiesza się na bocznych oknach w tyle pojazdu. System zasłon również został udoskonalony. Jasne zasłony na przednich szybach bocznych i na szybie tylnej, są zabezpieczone magnesami wszytymi w materiał. Natomiast tylne okna boczne są zasłonięte przez torby do przechowywania. W przypadku przedniej szyby i panoramicznego, szklanego dachu, oprócz magnesów stosowane są jeszcze inne mocowania.

Inteligentne rozwiązania doskonałe na camping

Nowe otwory wentylacyjne ze zintegrowaną siatką przeciw owadom na drzwi kierowcy i pasażera - bezpiecznie utrzymywane w miejscu przez boczne szyby i ramę drzwi – podczas postoju na polu biwakowym optymalizują klimat we wnętrzu auta. Nowy system z płynnie przyciemnianymi diodowymi lampkami emitującymi światło o barwie ciepłej bieli, zapewnia możliwość indywidualnego ustawienia jasności światła nad łóżkiem. Dobre oświetlenie tyłu pojazdu przy otwartej klapie tylnej dają dodatkowe lampy diodowe. Dwa krzesła kempingowe i stół kempingowy - klasyka lekka i praktyczna - można szybko schować do przeprojektowanej torby pod łóżkiem.

Kobieta w śpiworze we wnętrzu Caddy California
Caddy California z rozłożonym namiotem

Dołączany namiot czyni z Caddy California naprawdę rodzinnego kampera

Kolejna nowość: nowy, modułowy system namiotowy1, który można połączyć z Caddy California. Ponieważ namiot ten jest układem właściwie wolnostojącym, może być również używany oddzielnie, bez połączenia z autem. W razie potrzeby namiot można powiększyć poprzez dodanie kabiny sypialnej. W taki sposób tworzy się wystarczająco dużo miejsca dla rodziny i całego jej wyposażenia kempingowego. Dwie osoby śpią w tym przypadku w Caddy California, a dwie w nowym namiocie. Dzięki pneumatycznej konstrukcji jest on szybki i niezwykle łatwy do postawienia. Duże okna, które można otworzyć w całości, zapewniają dopływ światła w ciągu dnia.

Rozbudowane systemy infotainment najnowszej generacji

Dzięki zbudowaniu tego samochodu na platformie MQB, możliwe było zamontowanie w nim najnowszych rozwiązań technicznych i elektronicznych. Nowy „Digital Cockpit” (opcjonalna, w pełni cyfrowa tablica wskaźników i zegarów), radio i systemy infotainment z nawet 10-calowymi wyświetlaczami, dają kierowcy i pasażerowi na przednim fotelu wiele możliwości korzystania z nich. Połączenie „Digital Cockpit” i najwyższej wersji systemu nawigacji Discover Pro z 10-calowym wyświetlaczem, kreuje zupełnie nowe, cyfrowe środowisko: „Innovision Cockpit”. Za pośrednictwem jednostki connectivity online (OCU) ze zintegrowanym systemem eSIM, systemy infotainment mają dostęp do mobilnych usług i funkcji online Volkswagen We”. Dzięki temu, nowy Caddy California jest zawsze połączony z siecią.

Półautomatyczna jazda i manewrowanie pojazdem

Wśród technicznych nowości, w które wyposażono Caddy California, są najnowszej generacji systemy wsparcia kierowcy, takie jak Travel Assist – system pozwalający na częściowo zautomatyzowaną jazdę w pełnym zakresie prędkości. Inna nowość: Trailer Assist – również pozwalający na częściowo zautomatyzowane, a przez to niezwykle ułatwione manewrowanie pojazdem z przyczepą. W nowym Caddy California dostępnych będzie w sumie dziewiętnaście różnych systemów wsparcia kierowcy.

Zrównoważone środowiskowo jednostki napędowe i opcjonalny napęd na cztery koła

Silniki montowane w Caddy California – nowe turbo diesle TDI – są zrównoważone środowiskowo. Dzięki podwójnemu katalizatorowi SCR i dzięki podwójnemu wtryskowi AdBlue, emisja tlenków azotu (NOx) jest znacznie ograniczona w porównaniu z poprzednim modelem. Na początku silniki TDI będą dostępne w dwóch wersjach mocy: 55 kW (75 KM) i 90 kW (122 KM). Wydajność silników TDI dodatkowo poprawia nowa stylistyka zewnętrzna Caddy California. Dzięki niej, wartość cw została obniżona do 0,30 (poprzedni model: 0,33), co stanowi nowy punkt odniesienia dla tego segmentu pojazdów. Ważną rzeczą dla każdego, kto lubi biwakować poza utartymi szlakami jest to, że podobnie jak w przypadku Caddy Beach, Caddy California będzie również dostępny z napędem na wszystkie koła (4MOTION), co jest świetną alternatywą dla standardowego napędu na przednią oś.

Odkrywaj kampery online na wirtualnej wystawie

Począwszy od jutra, 4 września, Volkswagen Samochody Dostawcze rozpoczyna prezentację nowego Caddy California - po raz pierwszy dla szerszej publiczności – na wirtualnym stoisku wystawowym. Odwiedzający stoisko pod adresem https://www.volkswagen-nutzfahrzeuge.de/de/alles-ueber-volkswagen-nutzfahrzeuge/virtueller-reisemobil-messestand.htmlOpens an external link, aż do późnej jesieni będą mieli możliwość obejrzenia i zdobycia informacji nie tylko o nowym modelu, ale także o kempingowych Volkswagenach California 6.1 i Grand California. Prezenterem będzie tu prawdziwy ekspert, który dostarczy zwiedzającym wszelkich danych i odpowie na nurtujące ich pytania.

Może zainteresują Cię również:

Dwuipółtysięczna Grand California wyjechała z polskiej fabryki Volkswagena

Wybierz kampera marki Volkswagen i poczuj, jak komfortowa staje się Twoja podróż

Zdrowie, drogi Jubilacie! Najlepsze życzenia z okazji 70. urodzin!

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

1.
Namiot jest częścią oferty Volkswagen Accessories i w sprzedaży pojawi się w terminie późniejszym.
  • Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/warto-wiedziec/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %). Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
  • Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html