Nowa wersja Volkswagen Amarok, bazująca na modelu Ford Ranger
Aktualności

Nowy poziom kooperacji pomiędzy Volkswagen Samochody Dostawcze a Fordem – trzy nowe projekty samochodów

Aktualności

Nowy poziom kooperacji pomiędzy Volkswagen Samochody Dostawcze a Fordem – trzy nowe projekty samochodów

10 czerwca 2020

Volkswagen i Ford już w roku ubiegłym ogłosiły podjęcie kompleksowej kooperacji, obejmującej wspólne tworzenie pojazdów elektrycznych, lekkich samochodów dostawczych oraz podjęcie wspólnych kroków w kierunku rozwoju systemów autonomicznych. Podpisana ostatnio umowa pomiędzy koncernami Ford i Volkswagen jest ważnym krokiem milowym we współpracy obu Grup. Umowa ta daje podwaliny pod stworzenie przez obie marki trzech projektów pojazdów dostawczych i obejmuje do 8 milionów pojazdów w całym cyklu życia produktów. Oprócz uzgodnionej już współpracy w zakresie skonstruowania średniej wielkości pick-upa, uruchamiane są obecnie projekty dotyczące budowy miejskiego samochodu dostawczego oraz Transportera w segmencie pojazdów o ładowności jednej tony.

Thomas Sedran, prezes zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze, podkreśla: „Współpraca z Fordem jest ważnym elementem naszej strategii GRIP 2025+, a tym samym częścią procesu transformacji, przez który obecnie przechodzi VWSD. W najbliższych latach współpraca ta wzmocni naszą silną pozycję w dziedzinie lekkich pojazdów dostawczych, szczególnie na głównych rynkach europejskich. Partnerstwo z Fordem ma charakter Strona 2 z 3 długoterminowy, a podpisane obecnie umowy są dla mnie dowodem na to, że z powodzeniem, krok po kroku, realizujemy nasz plan.”

Ford Ranger i Volkswagen Amarok Ford, jako partner wiodący, będzie w przyszłości produkował na potrzeby marki Volkswagen Samochody Dostawcze nową wersję Amaroka, bazującą na modelu Ford Ranger. Następca Amaroka, począwszy od roku 2022, wytwarzany będzie w fabryce Forda w Silverton w RPA. Thomas Sedran wyjaśnia: „Dla obu partnerów kluczowe jest wykorzystanie tej samej platformy. Jednocześnie obie marki będą mogły w pełni wykorzystać swe mocne strony. Oba modele będą jednak wyraźnie rozróżnialne – głównie dzięki stylistyce i systemom elektronicznym. Następca Amaroka jest dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze niezwykle ważny, zwłaszcza na rynkach obszaru gospodarczego EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Na kooperacji z Fordem skorzystają przede wszystkim nasi klienci, ponieważ bez współpracy nie stworzylibyśmy nowego Amaroka".

Thomas Sedran, prezes zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze
Nowy Caddy 5

Miejski samochód dostawczy i Transporter

Wraz z podpisaniem nowej umowy o współpracy, stworzono fundamenty dla dwóch kolejnych projektów motoryzacyjnych: Volkswagen Samochody Dostawcze opracuje miejski samochód dostawczy na bazie Caddy 5, który swą premierę miał w lutym tego roku. Będzie on, począwszy od roku 2021, produkowany dla Forda pod nazwą Transit Connect w polskiej fabryce Volkswagen Samochody Dostawcze w Poznaniu. Dla marki Ford będzie to pierwszy w historii samochód stworzony w kooperacji z marką Volkswagen Samochody Dostawcze. Produkcja nowego Caddy 5, który po światowej premierze w lutym 2020 roku został bardzo pozytywnie przyjęty przez międzynarodowe media, rozpocznie się w drugiej połowie tego roku w Poznaniu.

Jednym z ważnych segmentów wśród lekkich samochodów dostawczych są auta dostawcze o potencjalnej ładowności do jednej tony. Również w tym segmencie Volkswagen Samochody Dostawcze i Ford stworzyły podstawy dla ścisłej współpracy. Opracowanie, wdrożenie i produkcja nowego Transportera będą leżały wg. umowy po stronie koncernu Ford. Thomas Sedran mówi: "Projekt „1 tona” będzie dla Volkswagen Samochody Dostawcze mocnym akcentem w sektorze klientów biznesowych, ponieważ pozwoli nam zaoferować wysokiej klasy produkt o bardzo dobrym stosunku kosztów do korzyści. Co też niezmiernie ważne, Volkswagen Samochody Dostawcze zachowuje po swej stronie stworzenie, produkcję i marketing następców naszej obecnej gamy modeli 6.1 stworzonych do użytku prywatnego, tj. Multivan, Caravelle i California. Można powiedzieć, że łączymy dla naszych klientów to, co najlepsze z obu światów".

Rozwój jazdy autonomicznej Na początku tego miesiąca podpisano również umowy o współpracy w zakresie rozwoju autonomicznej jazdy oraz włączono spółkę-córkę Grupy Volkswagen – AID, do ARGO AI. W ten sposób stworzono podstawy dla działającej w globalnej skali firmy, której celem jest rozwój jazdy autonomicznej. Partnerzy będą mogli w przyszłości korzystać z oprogramowania i systemu autonomicznej jazdy (SDS) zgodnie z indywidualnym zapotrzebowaniem. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze jest odpowiedzialna w ramach Grupy Volkswagen za rozwój autonomicznej jazdy w obszarze "Mobilność jako usługa / transport jako usługa" (MaaS/TaaS) dla 4. poziomu automatyzacji jazdy. Thomas Sedran: „W 2022 r. po raz pierwszy uruchomimy flotę pojazdów autonomicznych poruszających się w warunkach rzeczywistych. Ten test będzie pierwszym wdrożeniem poziomu 4 – wykorzystamy do niego nasz w pełni elektryczny model ID.BUZZ. Będziemy ściśle współpracować w tym zakresie z ARGO. Ponadto jestem pewien, że ARGO obejmie wiodącą rolę w rozwoju systemów autonomicznych w całej branży, z czego zarówno Ford, jak i my odniesiemy ogromne korzyści.” 

Współpraca pomiędzy koncernami Volkswagen i Ford nie jest w żadnym wypadku ich połączeniem. Wszystkie pojazdy są wprowadzane do obrotu niezależnie od siebie.

Może zainteresują Cię również:

Dostawcze Volkswageny z tarczą korzyści

Volkswagen e‑Crafter w najmie długoterminowym. To się opłaca!

Volkswagen Samochody Dostawcze podsumowuje pilotażowy projekt wypożyczania samochodów dostawczych na minuty

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.
    Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Informujemy, iż całkowita cena danego modelu wymaga dodatkowej weryfikacji i potwierdzenia z Autoryzowanym Dealerem marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Brak informacji o cenie niektórych elementów wyposażenia nie oznacza, że wchodzą one w skład wyposażenia standardowego. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. Wszelkie informacje prezentowane w pliku pobranym z Konfiguratora lub jego wydruku są aktualne na dzień pobrania pliku. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze.
    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html
  • Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km.
    Wszystkie powyższe wartości podano na podstawie świadectw homologacji typu, dla cyklu mieszanego. Wartości oparte na NEDC nie są porównywalne z wartościami opartymi na WLTP. Pojazdy z roku modelowego 2020 i 2021 uzyskały homologacje zgodnie z procedurą WLTP, więcej informacji na stronie: WLTP. Dane na podstawie świadectw homologacji typu: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/warto-wiedziec/wltp.html
    O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki Volkswagen Samochody Dostawcze lub sprawdź na stronie vwdostawcze.pl
  • Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państw o na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html