Wnętrze Multivana - rysunek
Aktualności

Multivan - swoboda i elastyczność aranżacji wnętrza

28 kwietnia 2021

Multivan to mistrz wielu ról: rodzinny MPV, transporter sprzętu sportowego, wóz do przeprowadzek, samochód z miejscem do spania… jednym słowem - pojazd do wszystkiego. Już Multivan pierwszej generacji, wprowadzony na rynek w 1985 roku, zapunktował tą koncepcją. Od tego momentu wszystkie kolejne generacje Multivana posiadają to unikalne DNA. Z każdym nowym wcieleniem, elastyczność jego wnętrza była jeszcze bardziej udoskonalana. W tym roku Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje kolejny etap ewolucji tego kultowego pojazdu: nowego Multivana. Będzie on miał najbardziej elastyczny system aranżacji wnętrza, spośród wszystkich dotychczasowych generacji modelu T.

Nic już nie jest takie, jakie było. A jednak wszystko jest tak, jak w Multivanie być powinno: wysoka pozycja siedząca z przodu, z tyłu do pięciu foteli z możliwością ich przesuwania i łatwego demontażu. Na życzenie, fotele w drugim rzędzie można obrócić o 180 stopni. To koncepcja, która zadebiutowała w T3 i święci triumfy od ponad 35 lat. Z generacji na generację stawała się coraz lepsza. Nadszedł jednak czas na kolejny wielki krok: nowy Multivan, unikalną koncepcję wnętrza modeli T3, T4, T5, T6 i T6.1 przenosi wprost do przyszłości.

Albert Kirzinger, szef designu w Volkswagen Samochody Dostawcze wyjaśnił, dlaczego fotele, które można przesuwać i wyjmować, są tak ważne dla Multivana: „Bo to bardzo praktyczne. A samochód jest praktyczny wtedy, kiedy można z niego korzystać w przeróżnych sytuacjach. Właśnie dlatego dla nowego Multivana stworzyliśmy nowy system foteli. Można je bardzo łatwo zdemontować i wyjąć, a wtedy, w tej nowej przestrzeni, zmieścić sprzęt sportowy, rower górski lub deskę surfingową. Dzięki tym siedzeniom, w nowym Multivanie wszystko jest możliwe.”

W nowym Multivanie królować będą tylko pojedyncze fotele - zrezygnowano z pełnowymiarowej kanapy w trzecim rzędzie. Jednocześnie nowe, pojedyncze fotele w drugim i trzecim rzędzie są znacznie lżejsze. Można je teraz bardzo sprawnie przesuwać, a także z łatwością demontować i montować na nowo. Właśnie w tym celu Volkswagen Samochody Dostawcze przebudował system ich mocowań i prowadnic. Teraz jest to nowy system prowadnic sięgających od samego tyłu, aż do drugiego rzędu siedzeń. Dzięki temu, układ foteli można łatwiej niż kiedykolwiek elastycznie aranżować. Ponieważ trzyosobowa tylna kanapa ustąpiła miejsca pojedynczym fotelom, w przyszłości będzie można na przykład po prostu wyjąć fotele z jednej strony pojazdu, aby przewieźć np. rowery.

Można też płynnie przesunąć środkowy fotel trzeciego rzędu do przodu, tak by znalazł się tuż za pierwszym rzędem siedzeń. Możliwe jest również ustawienie tylnych foteli w typowy dla Multivana sposób: twarzą w twarz. Już od 1985 roku, każdy Multivan miał montowany na pokładzie składany stolik. Również on został na nowo zaaranżowany przez Volkswagen Samochody Dostawcze. Jest teraz bardziej funkcjonalny niż kiedykolwiek i można go - dzięki nowemu systemowi prowadnic - zablokować w dowolnej pozycji. Ale to już temat na kolejną opowieść o nowym Multivanie. Ciąg dalszy nastąpi!

Może zainteresują Cię również:

Żabka kontynuuje współpracę z Volkswagen Samochody Dostawcze

Zwiedzaj Bałkany kamperem - nowy przewodnik Pascala pod patronatem Volkswagen Samochody Dostawcze

70 lat „Samby” - egzotyczne imię dla kultowego Bulli z Hanoweru

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %), chyba, że zaznaczono inaczej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html 
*5 letnim pakietem przeglądów serwisowych w standardzie objęte są tylko samochody z ceną z roku produkcji 2024, wyprodukowane w 2024 roku, limit przebiegu 50 000 km z możliwością rozszerzenia pakietu za dodatkową opłatą. Możliwe rozszerzenia limitu do 100 000 km za dopłatą 5000 zł netto (6150 zł brutto); 150 000 km za dopłatą 9000 zł netto (11 070 zł brutto); 200 000 km za dopłatą 13 000 zł netto (15 990 zł brutto); 250 000 km za dopłatą 19 000 zł netto (23 370 zł brutto). Podane ceny obowiązują dla wszystkich modeli marki Volkswagen Samochody Dostawcze, z wyłączeniem modelu ID. Buzz. Oferta dla modelu ID. Buzz to 3 letni pakiet przeglądów z limitem 90 000 km w standardzie. Możliwe rozszerzenie pakietu do 5 lat z limitem 150 000 km za dopłatą 1500 zł netto (1845 zł brutto).