Nowy Multivan
Aktualności

Jeszcze bardziej innowacyjny i scyfryzowany: w zmodernizowanej fabryce Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze rozpoczęto seryjną produkcję Nowego Multivana

Aktualności

Jeszcze bardziej innowacyjny i scyfryzowany: w zmodernizowanej fabryce Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze rozpoczęto seryjną produkcję Nowego Multivana

05.10.2021

Z linii produkcyjnej fabryki marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze w Niemczech, zjechały pierwsze egzemplarze Nowego Multivana. Po raz pierwszy z tutejszego zakładu wyjechał Nowy Multivan z silnikiem hybrydowym typu plug-in. Oprócz nowego systemu napędowego, Nowy Multivan oferuje większy komfort i bezpieczeństwo oraz innowacyjne wnętrze. Rozpoczęcie produkcji jest kamieniem milowym w procesie transformacji głównego zakładu marki. Nie oznacza to jednak, że przebudowa fabryki dobiegła końca: obecnie trwają przygotowania do rozpoczęcia w przyszłym roku produkcji w pełni elektrycznego ID. BUZZ.

Włączenie Nowego Multivana w procesy produkcyjne oraz budowa nowych urządzeń, odbywały się równolegle z produkcją w zakładzie. „Dla nas wszystkich w Hanowerze było to ambitne zadanie, które zostało wykonane w najdrobniejszych szczegółach" - mówi Josef Baumert, członek zarządu VWSD ds. produkcji i logistyki. Pomimo wyzwań spowodowanych pandemią koronawirusa i trudnej sytuacji w zakresie dostaw niektórych części, produkcja seryjna Nowego Multivana ruszyła zgodnie z harmonogramem. „To był fantastyczny wysiłek zespołowy, z którego my tutaj, w Hanowerze, możemy być bardzo dumni – dodaje Baumert.

Bardziej wydajna produkcja

Rozwój automatyzacji i systematyczne wdrażanie strategii cyfryzacji w procesie produkcyjnym wydatnie wpłynęły na wydajność produkcji. Weźmy jako przykład warsztat blacharski: w procesie produkcyjnym T6.1 stopień automatyzacji wynosi około 77%, w Nowym Multivanie jest to 93%. „Systematyczne zwiększanie wydajności, to inwestycja w przyszłość” - kontynuuje Baumert. Operatorzy maszyn nadzorują równolegle wiele etapów z jednego stanowiska kontrolnego i pozostają w stałym kontakcie z maszynami za pośrednictwem urządzeń cyfrowych typu smartwatch. Jeśli potrzebne są jakieś części lub konieczny jest serwis, jest to zgłaszane z dużym wyprzedzeniem, co pozwala uniknąć przestojów.

W lakierni, w której dwa lata temu uruchomiono nowy system nakładania lakierów nawierzchniowych, pracuje obecnie nowy system dla lakierów dwukolorowych. To właśnie tutaj Nowe Multivany otrzymują swoje popularne lakierowania.

Zautomatyzowany system logistyczny dostarczania części i podzespołów, zwiększa wydajność procesu montażu. Samojezdne pojazdy transportowe w fabryce dowożą części bezpośrednio z magazynów na linie montażowe. W przyszłości, T6.1, Nowy Multivan, ID. BUZZ i ID. BUZZ Cargo, będą produkowane tylko na dwóch głównych liniach. „Jest to niezwykłe osiągnięcie zarówno pod względem planowania, jak i logistyki” - mówi Baumert.

Strategia „Change4Factory” i zakład zrównoważony środowiskowo

Rozpoczęcie seryjnej produkcji Nowego Multivana w wersji hybryda typu plug-in, jest kamieniem milowym w elektryfikacji produkcji w zakładach w Hanowerze. Od 2022 r. będą tu produkowane jednocześnie trzy pojazdy na trzech platformach i z trzema wariantami układu napędowego: T6.1, Nowy Multivan i w pełni elektryczny ID. BUZZ. Od 2025 r. będą tu również produkowane kolejne w pełni elektryczne modele segmentu premium dla innych marek koncernu. „W ten sposób stajemy się jedną z najnowocześniejszych fabryk w Grupie Volkswagen. Cyfrową i wysoce zautomatyzowaną” – podkreśla Josef Baumert.

W ramach strategii produkcyjnej Change4Factory, działy produkcji i logistyki VWSD aktywnie zarządzają transformacją zakładów. Oprócz wydajnej produkcji samochodów, kluczowym elementem tej strategii jest "zrównoważona fabryka": zakład produkcyjny bez negatywnego wpływu na środowisko. Działa to bezpośrednio na korzyść celu Grupy, którym to celem jest posiadanie neutralnego śladu węglowego do 2050 roku. „Redukcja emisji CO2 w produkcji jest kluczowym instrumentem do osiągnięcia tego celu” - mówi Baumert. Mówiąc konkretnie: marka Volkswagen Samochody Dostawcze dąży do tego, by do 2025 roku obniżyć wpływ procesu produkcji na środowisko o 50% w porównaniu z rokiem 2010. W tym celu w fabryce wdrażane są setki środków mających zmniejszyć emisję, bardziej zrównoważone wykorzystanie zasobów, unikanie odpadów i promowanie bioróżnorodności. „Ciężka praca się opłaca i jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszych ambitnych celów” - mówi Baumert.

Najnowsza generacja Multivana

Nowy Multivan jest pierwszym pojazdem produkowanym w Hanowerze, bazującym na modułowej płycie podłogowej dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB. Pod względem koncepcyjnym jest również ogromnym skokiem technicznym, ponieważ po raz pierwszy w gamie układów napędowych pojawia się hybryda typu plug-in, a także nowy układ połączonych systemów wspomagania kierowcy, obsługi i infotainmentu. Nowa koncepcja wnętrza sprawia też, że Nowy Multivan jest jeszcze bardziej wszechstronny.

Układ napędowy typu plug-in-hybrid (PHEV) o mocy 160 kW / 218 KM zapewnia zerową emisję spalin na drodze i duży zasięg przy niskim zużyciu paliwa. Oprócz tego, Nowy Multivan będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi TSI (100 kW / 136 KM i 150 kW / 204 KM), a już na początku 2022 roku dołączy do nich turbodoładowany diesel o mocy 110 kW / 150 KM.

Nowego Multivana można już konfigurować do zamówienia w konfiguratorze na stronie www.vwdostawcze.plOpens an external link. Ceny modelu rozpoczynają się od 155 310 PLN netto.

Informacje, materiały video i zdjęcia związane z Nowym Multivanem i rozpoczęciem jego produkcji znaleźć można na: https://vwn-presse.de/vwn-presse/landingpages/All-new-Multivan/Opens an external link

Może zainteresują Cię również:

Nowy Multivan gotowy do zamówień w konfiguratorze

Volkswagen Samochody Dostawcze, Argo AI i MOIA prezentują po raz pierwszy prototyp Volkswagena ID.BUZZ z funkcją jazdy autonomicznej

Kampery marki Volkswagen Samochody Dostawcze - najlepszy sposób na udane wakacje

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.
    Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Informujemy, iż całkowita cena danego modelu wymaga dodatkowej weryfikacji i potwierdzenia z Autoryzowanym Dealerem marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Brak informacji o cenie niektórych elementów wyposażenia nie oznacza, że wchodzą one w skład wyposażenia standardowego. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. Wszelkie informacje prezentowane w pliku pobranym z Konfiguratora lub jego wydruku są aktualne na dzień pobrania pliku. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze.
    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html
  • Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km.
    Wszystkie powyższe wartości podano na podstawie świadectw homologacji typu, dla cyklu mieszanego. Wartości oparte na NEDC nie są porównywalne z wartościami opartymi na WLTP. Pojazdy z roku modelowego 2020 i 2021 uzyskały homologacje zgodnie z procedurą WLTP, więcej informacji na stronie: WLTP. Dane na podstawie świadectw homologacji typu: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/warto-wiedziec/wltp.html
    O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki Volkswagen Samochody Dostawcze lub sprawdź na stronie vwdostawcze.pl
  • Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państw o na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html