Nowy Multivan
Aktualności

Jeszcze bardziej innowacyjny i scyfryzowany: w zmodernizowanej fabryce Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze rozpoczęto seryjną produkcję Nowego Multivana

Aktualności

Jeszcze bardziej innowacyjny i scyfryzowany: w zmodernizowanej fabryce Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze rozpoczęto seryjną produkcję Nowego Multivana

5 października 2021

Z linii produkcyjnej fabryki marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze w Niemczech, zjechały pierwsze egzemplarze Nowego Multivana. Po raz pierwszy z tutejszego zakładu wyjechał Nowy Multivan z silnikiem hybrydowym typu plug-in. Oprócz nowego systemu napędowego, Nowy Multivan oferuje większy komfort i bezpieczeństwo oraz innowacyjne wnętrze. Rozpoczęcie produkcji jest kamieniem milowym w procesie transformacji głównego zakładu marki. Nie oznacza to jednak, że przebudowa fabryki dobiegła końca: obecnie trwają przygotowania do rozpoczęcia w przyszłym roku produkcji w pełni elektrycznego ID. BUZZ.

Włączenie Nowego Multivana w procesy produkcyjne oraz budowa nowych urządzeń, odbywały się równolegle z produkcją w zakładzie. „Dla nas wszystkich w Hanowerze było to ambitne zadanie, które zostało wykonane w najdrobniejszych szczegółach" - mówi Josef Baumert, członek zarządu VWSD ds. produkcji i logistyki. Pomimo wyzwań spowodowanych pandemią koronawirusa i trudnej sytuacji w zakresie dostaw niektórych części, produkcja seryjna Nowego Multivana ruszyła zgodnie z harmonogramem. „To był fantastyczny wysiłek zespołowy, z którego my tutaj, w Hanowerze, możemy być bardzo dumni – dodaje Baumert.

Bardziej wydajna produkcja

Rozwój automatyzacji i systematyczne wdrażanie strategii cyfryzacji w procesie produkcyjnym wydatnie wpłynęły na wydajność produkcji. Weźmy jako przykład warsztat blacharski: w procesie produkcyjnym T6.1 stopień automatyzacji wynosi około 77%, w Nowym Multivanie jest to 93%. „Systematyczne zwiększanie wydajności, to inwestycja w przyszłość” - kontynuuje Baumert. Operatorzy maszyn nadzorują równolegle wiele etapów z jednego stanowiska kontrolnego i pozostają w stałym kontakcie z maszynami za pośrednictwem urządzeń cyfrowych typu smartwatch. Jeśli potrzebne są jakieś części lub konieczny jest serwis, jest to zgłaszane z dużym wyprzedzeniem, co pozwala uniknąć przestojów.

W lakierni, w której dwa lata temu uruchomiono nowy system nakładania lakierów nawierzchniowych, pracuje obecnie nowy system dla lakierów dwukolorowych. To właśnie tutaj Nowe Multivany otrzymują swoje popularne lakierowania.

Zautomatyzowany system logistyczny dostarczania części i podzespołów, zwiększa wydajność procesu montażu. Samojezdne pojazdy transportowe w fabryce dowożą części bezpośrednio z magazynów na linie montażowe. W przyszłości, T6.1, Nowy Multivan, ID. BUZZ i ID. BUZZ Cargo, będą produkowane tylko na dwóch głównych liniach. „Jest to niezwykłe osiągnięcie zarówno pod względem planowania, jak i logistyki” - mówi Baumert.

Strategia „Change4Factory” i zakład zrównoważony środowiskowo

Rozpoczęcie seryjnej produkcji Nowego Multivana w wersji hybryda typu plug-in, jest kamieniem milowym w elektryfikacji produkcji w zakładach w Hanowerze. Od 2022 r. będą tu produkowane jednocześnie trzy pojazdy na trzech platformach i z trzema wariantami układu napędowego: T6.1, Nowy Multivan i w pełni elektryczny ID. BUZZ. Od 2025 r. będą tu również produkowane kolejne w pełni elektryczne modele segmentu premium dla innych marek koncernu. „W ten sposób stajemy się jedną z najnowocześniejszych fabryk w Grupie Volkswagen. Cyfrową i wysoce zautomatyzowaną” – podkreśla Josef Baumert.

W ramach strategii produkcyjnej Change4Factory, działy produkcji i logistyki VWSD aktywnie zarządzają transformacją zakładów. Oprócz wydajnej produkcji samochodów, kluczowym elementem tej strategii jest "zrównoważona fabryka": zakład produkcyjny bez negatywnego wpływu na środowisko. Działa to bezpośrednio na korzyść celu Grupy, którym to celem jest posiadanie neutralnego śladu węglowego do 2050 roku. „Redukcja emisji CO2 w produkcji jest kluczowym instrumentem do osiągnięcia tego celu” - mówi Baumert. Mówiąc konkretnie: marka Volkswagen Samochody Dostawcze dąży do tego, by do 2025 roku obniżyć wpływ procesu produkcji na środowisko o 50% w porównaniu z rokiem 2010. W tym celu w fabryce wdrażane są setki środków mających zmniejszyć emisję, bardziej zrównoważone wykorzystanie zasobów, unikanie odpadów i promowanie bioróżnorodności. „Ciężka praca się opłaca i jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszych ambitnych celów” - mówi Baumert.

Najnowsza generacja Multivana

Nowy Multivan jest pierwszym pojazdem produkowanym w Hanowerze, bazującym na modułowej płycie podłogowej dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB. Pod względem koncepcyjnym jest również ogromnym skokiem technicznym, ponieważ po raz pierwszy w gamie układów napędowych pojawia się hybryda typu plug-in, a także nowy układ połączonych systemów wspomagania kierowcy, obsługi i infotainmentu. Nowa koncepcja wnętrza sprawia też, że Nowy Multivan jest jeszcze bardziej wszechstronny.

Układ napędowy typu plug-in-hybrid (PHEV) o mocy 160 kW / 218 KM zapewnia zerową emisję spalin na drodze i duży zasięg przy niskim zużyciu paliwa. Oprócz tego, Nowy Multivan będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi TSI (100 kW / 136 KM i 150 kW / 204 KM), a już na początku 2022 roku dołączy do nich turbodoładowany diesel o mocy 110 kW / 150 KM.

Nowego Multivana można już konfigurować do zamówienia w konfiguratorze na stronie www.vwdostawcze.plOpens an external link. Ceny modelu rozpoczynają się od 155 310 PLN netto.

Informacje, materiały video i zdjęcia związane z Nowym Multivanem i rozpoczęciem jego produkcji znaleźć można na: https://vwn-presse.de/vwn-presse/landingpages/All-new-Multivan/Opens an external link

Może zainteresują Cię również:

Nowy Multivan gotowy do zamówień w konfiguratorze

Volkswagen Samochody Dostawcze, Argo AI i MOIA prezentują po raz pierwszy prototyp Volkswagena ID.BUZZ z funkcją jazdy autonomicznej

Kampery marki Volkswagen Samochody Dostawcze - najlepszy sposób na udane wakacje

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %), chyba, że zaznaczono inaczej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html 
*5 letnim pakietem przeglądów serwisowych w standardzie objęte są tylko samochody z ceną z roku produkcji 2024, wyprodukowane w 2024 roku, limit przebiegu 50 000 km z możliwością rozszerzenia pakietu za dodatkową opłatą. Możliwe rozszerzenia limitu do 100 000 km za dopłatą 5000 zł netto (6150 zł brutto); 150 000 km za dopłatą 9000 zł netto (11 070 zł brutto); 200 000 km za dopłatą 13 000 zł netto (15 990 zł brutto); 250 000 km za dopłatą 19 000 zł netto (23 370 zł brutto). Podane ceny obowiązują dla wszystkich modeli marki Volkswagen Samochody Dostawcze, z wyłączeniem modelu ID. Buzz. Oferta dla modelu ID. Buzz to 3 letni pakiet przeglądów z limitem 90 000 km w standardzie. Możliwe rozszerzenie pakietu do 5 lat z limitem 150 000 km za dopłatą 1500 zł netto (1845 zł brutto).