Szkic projektu Nowego Volkswagena Multivana z lewej strony od frontu.
Nowy Multivan

Gotowy na nową erę

Nowy Multivan

Gotowy na nową erę

Innowacyjny, cyfrowy, patrzący w przyszłość -  to właśnie Nowy Multivan. Jest także bezpieczny, wygodny i funkcjonalny. Gotowy na nową erę, wciąż zachowując wszystkie mocne strony swoich poprzedników.

Spójrzmy wstecz do roku 1985: Frankfurt nad Menem, Wrzesień. W tym właśnie roku odwiedzający Międzynarodowe targi Motor Show mieli niezwykłą okazję i szczęście znaleźć się w odpowiednim miejscu i czasie by odwiedzić stoisko marki Volkswagen i doświadczyć nowej koncepcji mobilności – światowej premiery modelu pierwszego Volkswagena Multivana. Po wyprodukowaniu prawie 4-ch milionów egzemplarzy modelu Transporter, gamę modelową wzbogacił Multivan. Plan rozwoju w Stöcken w Hanowerze polegał na stworzeniu wszechstronnego pojazdu bazującego na Multivanie, z rozszerzeniem na modele Caravelle i Kombi. Główne założenia wynikające ze zdefiniowanych potrzeb w tamtym czasie dla stworzenia takiego samochodu były następujące: ,,Możliwość przenocowania, duża przestrzeń ładunkowa oraz mnóstwo miejsca dla rodziny z bagażem i sprzętem rekreacyjnym” – są to wymagania, które nigdy wcześniej nie zostały zrealizowane. Tak narodziła się idea, która stała się ikoną.

Idea Multivana: Innowacja bierze się z tradycji

Szkic projektu Nowego Volkswagena Multivana

Ta idea po dziś dzień przyświeca Multivanowi. Użytkownicy tego modelu są tak różni – obieżyświaty, rodziny, fani Bulli’ego – co czyni Multivana konceptem, który odpowiada na potrzeby i oczekiwania różnych generacji. W tym roku Multivan obchodzi swoją światową premierę, idea dzięki której powstał lata temu, teraz osiągnie nowy poziom komfortowej mobilności. Wymagania od lat pozostały niezmienne, ale odpowiedzi na nie zostały przemyślane i zaprojektowane na nowo. To dlatego że, Multivan zawsze będzie wszechstronnym samochodem: funkcjonalnym i elastycznym, wygodnym i przestrzennym, nowoczesnym i innowacyjnym.

Multivan zawsze odpowiadał na bieżące wyzwania. Cyfryzacja, zrównoważony rozwój i nowa mobilność to najważniejsze tematy naszych czasów – żyjemy inaczej, pracujemy inaczej i jesteśmy mobilni na wiele różnych sposobów. Nowy Multivan podejmuje te tematy i obmyśla je na nowo, wciąż zachowując swoje DNA.

Szkic ewolucji modelu Volkswagen Multivan.

Niezależnie od tego, czy jest to innowacyjny projekt świateł zewnętrznych, czy nowo opracowana koncepcja wnętrza, cyfrowy system informacyjno-rozrywkowy, czy nowoczesna łączność – nowy Multivan  jest gotowy na nową erę, wciąż odpowiadając na wszystkie wymagania swoich poprzedników.

Zobacz jak wyglądała światowa premiera Nowego Multivana

System siedzeń – bardziej elastyczny, więcej wolności.

Motto, które przyświecało nam przy tworzeniu nowego systemu foteli to: możliwość wykorzystania wnętrza do maksimum jego funkcjonalności, wciąż zachowując najmocniejsze strony z poprzednich modeli. Rozwiązanie: zamiast pełnowymiarowej kanapy w trzecim rzędzie, królować będą pojedyncze fotele. Tym samym zyskujemy więcej swobody i wolności w sposobie podróżowania – to właśnie czyni nowego Multivana samochodem dla każdego.

Nowy system siedzeń nie jest tylko i wyłącznie niezależny, ale poprzez usunięcie tylnej kanapy oraz dzięki nowemu systemowi prowadnic jest o około 90 kilogramów lżejszy. Takie rozwiązanie sprawia, że możesz dostosować wnętrze szybko i od ręki precyzyjnie do swoich potrzeb. Trzy rzędy siedzeń w kierunku jazdy, układ twarzą w twarz w kabinie pasażerskiej1 lub obszerna przestrzeń ładunkowa – nowy Multivan zawsze oferuje odpowiednie rozwiązanie aranżacji wnętrza dla Twoich aktualnych wymagań.

1. W wariancie za dodatkową opłatą.

Kamera 360°1 – dla mistrzowskiego manewrowania

Każdy Multivan to istota multi-funkcjalności. Nowa inkarnacja pozostaje wierna swojemu DNA Multivana, ale reinterpretuje je w najnowocześniejszy sposób. Dzięki kamerze 360° osiąga kolejny poziom ewolucji – ponieważ nigdy wcześniej z miejsca kierowcy nie był dostępny tak panoramiczny obraz. Wymiary nadwozia zostały zoptymalizowane tak, aby umożliwić Multivanowi odnalezienie się w miejskim chaosie nawet na wąskich uliczkach. Bez względu na to czy manewrujesz na parkingach, cofasz w ślepej uliczce czy skręcasz na podjeździe, nowy Multivan nie tylko prowadzi się jak samochód osobowy, ale równie łatwo sprosta każdemu manewrowi w codziennym użytkowaniu.

1. W wariancie za dodatkową opłatą.

Wielofunkcyjny stół1 – prawdziwie wszechstronny

Czy to w mieście, czy na wsi, podczas rodzinnych lub służbowych podróży: wyposażenie Multivana w stół znacznie zwiększa komfort podczas jedzenia, zabawy i pracy. Jednak stół może być też czymś więcej - jak nowy stół wielofunkcyjny. Większa różnorodność, więcej miejsca do przechowywania, więcej opcji. Zamiast umieszczania stołu w ścianie zewnętrznej, nowy stół wielofunkcyjny zintegrowano z innowacyjnym systemem szyn, dzięki czemu można go ustawić niemal gdziekolwiek się zapragnie.

Warto podkreślić, że gdy blat zostanie złożony z obu stron i umieszczony w systemie blokującym, do użytku pozostanie wąska powierzchnia z uchwytem na kubek oraz schowkiem, która - po wsunięciu między przednie siedzenia - może z łatwością służyć jako konsola środkowa. Stół wielofunkcyjny - prawdziwie wszechstronny.

1. Opcja za dodatkową opłatą

PHEV1 – nowy napęd na nową erę

Multivan zawsze potrafił dostosować się do ducha czasu, nie tracąc przy tym swoich tradycyjnych, wszechstronnych zalet. Obecnie przyjazne środowisku technologie stają się coraz ważniejsze, zwłaszcza w sektorze mobilności. Dlatego też lokalne przemieszczanie się Nowym Multivanem może odbywać się bezemisyjnie - umożliwia to dostępny opcjonalnie silnik hybrydowy typu Plug-in1. W nocy silnik eHybrid ładować można przy użyciu Wall Boxa lub stacji ładującej. Dzięki temu jest w stanie wykonywać swoje codzienne trasy wyłącznie przy użyciu energii elektrycznej. Jeśli jednak chcesz czegoś więcej, Nowy Multivan jest oczywiście również na to przygotowany, dzięki swojemu silnikowi TSI o niskim zużyciu paliwa. Nadchodzi nowa era, w której Multivan jest bardziej elastyczny niż kiedykolwiek wcześniej.

1. Opcja za dodatkową opłatą

Nowy Multivan – gdzie przeszłość spotyka się z przyszłością

Nowy Multivan pokazuje jak można zinterpretować podstawową ideę na nowo: pozostaje wierny swojej tradycyjnej koncepcji i ulepsza ją licznymi innowacjami. Nawet wtedy w roku 1985 na swojej światowej premierze na targach IAA we Frankfurcie nad Menem, pierwszy Multivan był celebrowany jako samochód, który prowadzi się jak osobowy, posiada przestrzeń i wszechstronność furgonetki i uniwersalność jak żaden inny samochód wcześniej. Kiedy tradycyjny duch Multivana jest implementowany w nowoczesny sposób, połączony z innowacyjnymi technologiami, multi-trakcją i cyfrowymi funkcjami, wyłania się nowy, prawdziwy Multivan – gotowy na nową erę.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/warto-wiedziec/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %), chyba, że zaznaczono inaczej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html