Caddy chłodnia/izoterma na seryjnym furgonie
Efektywna izolacja przestrzeni ładunkowej oraz zintegrowany system chłodzenia w połączeniu z kompresorem klimatyzacji tworzą odpowiednie warunki transportu dla ładunków wrażliwych na temperaturę (od +2 °C do + 8°C). Pojazd spełnia wymogi normy DIN 1815, klas ATP FNAX oraz FRCX, a także systemu HACCP. Jest dostosowany do przewozu żywności łatwo psującej się, a także leków dla ludzi i zwierząt. Caddy może pomieścić 20 skrzyń E2, a Caddy Maxi 32 skrzynie E2.
Wzorowa izolacja cieplna
Odpowiedni dobór materiałów jest kluczowy z punktu widzenia odpowiedniej izolacji samochodu, dlatego w Volkswagenie Caddy stosuje się niemal wyłącznie piankę poliuretanową o dużej gęstości i wytrzymałości. Grubość izolacji i zastosowany agregat chłodniczy uzależnione są od potrzeb użytkowników. Potwierdzenie wymaganej przez użytkownika klasy izolacyjności chłodni lub izotermy można uzyskać przeprowadzając badania ATP. Kontrolę temperatury umożliwia sterownik elektroniczny z wyświetlaczem LED.
Wnętrze zabudowy
Poszycie wewnętrzne w Volkswagenie Caddy stanowi głównie laminat poliestrowy lub ABS. Wybór uzależniony jest od technologii, jaką dysponuje producent zabudowy. Oba materiały są zbliżone pod względem właściwości użytkowych, takich jak odporność na uderzenia czy struktura powierzchni (ułatwiająca utrzymanie czystości). W Volkswagenie Caddy pomyślano także o szczelnym połączeniu poszczególnych części poszyć oraz o prawidłowym uszczelnieniu drzwi, co dodatkowo zwiększa trwałość zabudowy.