Zakład w Poznaniu

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze od 27 kwietnia wznawia produkcję aut

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze od 27 kwietnia wznawia produkcję aut

Po pięciotygodniowej przerwie produkcyjnej zakłady Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze, w Poznaniu, Swarzędzu i we Wrześni od poniedziałku, 27 kwietnia, będą z ograniczoną mocą stopniowo uruchamiać produkcję. Rozruch następować będzie etapami, a wielkość produkcji uzależniona będzie od dos tępności części, rozporządzeń administracyjnych, rozwoju sytuacji na rynkach zbytu i związanych z nią kalendarzy produkcyjnych. Wznowienie pracy w fabrykach nastąpi przy zachowaniu najwyższych środków bezpieczeństwa w zakresie ochrony zdrowia pracowników.

Josef Baumert, członek z arządu ds. produkcji i logistyki w VWN: Cieszymy się, że wkrótce będziemy mogli stopniowo wznawiać produkcję. Szczególnie ważne będzie w tym procesie zapewnienie ochrony zdrowia naszych pracowników poprzez wprowadzenie szerokiego p akietu działań prewencyjnych. W tej chwili pracujemy intensywnie w małych zespołach nad przygotowaniem zakładów tak, aby np. możliwe było zachowanie odstępów, wprowadzenie podwyższonych standardów w zakresie higieny czy udostępnienie środków ochrony osobis tej tam, gdzie to będzie konieczne. Nadal bardzo aktywnie monitorujemy sytuację. W naszych działaniach w dalszym ciągu będziemy opierać się na wymianie informacji i procedurach w ramach koncernu oraz na zaleceniach Instytutu Roberta Kocha.

Linia produkcyjna

Rozwiązania dotyczące wdrażanych działań profilaktycznych, organizacji pracy podczas przestojów i wynagrodzenia pracowników podczas przerwy produkcyjnej były przedmiotem rozmów z reprezentacją pracowników związki em zawodowym OM NSZZ Solidarność Volkswagen Poznań.

Piotr Olbryś, przewodniczący zakładowej Solidarności: "Podczas prowadzonych negocjacji przyświecały nam dwa cele: zapewnienie wynagrodzenia podczas przestoju oraz zabezpieczenie miejsc pracy dla pracowni ków Volkswagen Poznań. Te dwa nadrzędne założenia zostały osiągnięte. Mamy także decyzję, że w następnych tygodniach stopniowego rozruchu pracownicy także otrzymają swoje wynagrodzenie, pomimo tego że duża ich część pozostanie jeszcze w domach."

Zgodnie z ustaleniami zawartymi ze związkiem zawodowym OM NSZZ Solidarność Volkswagen Poznań pięć tygodni nieobecności, które są wynikiem wstrzymania produkcji było dla pracowników Volkswagen Poznań w 100% płatne.

Linia produkcyjna
Spawalnia

Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań: "Po pierwsze chciałbym podkreślić, że zdrowie naszych pracowników ma dla nas absolutny priorytet Przez ostatnich pięć tygodni intensywnie pracowaliśmy nad przygotowaniem zakładów do bezpiecznego wznowienia produkcji i mamy tego efekt. Musimy działać i podejmować odpowiedzialne decyzje zabezpieczające przyszłość i ekonomiczną stabilność przedsiębiorstwa. Z tak trudną sytuac ją nie mierzył się jeszcze nikt z nas. Załoga w Volkswagen Poznań niejednokrotnie udowadniała, że ponad wszystko łączy ją solidarność. Tylko razem i tylko w duchu współodpowiedzialności uda nam się pokonać te przeciwności."

Spółka stworzyła procedury zdrowotne, wzmacniające środki zapobiegawcze, a następnie wdrożyła je w poszczególnych obszarach działalności co ma umożliwić stopniowe i możliwie najbezpieczniejsze wznowienie produkcji. Wszystkie przewidziane działania dotyczą także firm zewnętrznych i dostawców pracujących na terenie zakładów VW.

"Wspólnie, bezpiecznie prowadzimy nasze zespoły przez kryz ys wywołany koronawirusem. Przerwa produkcyjna w połączeniu z wieloma działaniami prewencyjnymi była najbardziej odpowiedzialną decyzją. Przed nami kolejny teraz bardzo ważny etap, powrót do pracy i stopniowe wznowienie produkcji. Przygotowując się do te go momentu analizie poddaliśmy każde stanowisko pracy, tak na produkcji jak i w biurach. Bazując na tej wiedzy oraz opierając się na zaleceniach władz odpowiedzialnych za ochronę zdrowia zdecydowaliśmy rozszerzyć działania w zakresie ochrony zdrowia naszych pracowników. Procesy produkcyjne zostaną zoptymalizowane, tempo pracy linii będzie dostosowane do nowych warunków, wszyscy pracownicy otrzymają maseczki ochronne oraz rękawiczki, wyłączone zostaną dotykowe czytniki rejestrujące czas pracy ERCP, we wszys tkich obszarach będą bezwzględnie obowiązywały zarządzenia dot. minimalnych odstępów oraz podwyższonych norm higienicznych. Bardzo dziękuję za odpowiedzialną postawę wszystkich naszych pracowników, zrozumienie i współpracę" wyjaśnia Jolanta Musielak, członek zarządu ds. personalnych i organizacji.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/warto-wiedziec/wltp.html 
    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %).
    Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze.
    Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
  • Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km.
    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html